Soha többé Citibank
2011.04.01. 16:06
Volt egy Citibank hitelkártyám. Volt. 30 perce mondtam fel a hitelszámla szerződést. Most leírom, hogy miért váltam ex-ügyféllé.
Az előző hónapban fennálló hiteltartozásomból 6000 forintot figyelmetlenségből nem egyenlítettem ki. Nem kicsit, hanem nagyon megdöbbentem, amikor a következő havi számlakivonat nem a számlakivonati dátumkor fennálló 6000 forintos tartozás kamatát tartalmazta, hanem az eredetileg felhasznált (és 99%-ban kiegyenlített) hitelkeretre vonatkozó kamatot.
Már itt gyanús volt, hogy ezzel a céggel nekem nincs több dolgom, közgazdászként ugyanis elfogadhatatlanak tartom, hogy ha az egyenlegszámítás időpontjában a tartozás mértéke X - Y = Z (ahol X a felhasznált hitelkeret, Y a befizetett összeg, Z a fennálló tartozás), akkor a kamatot X és ne Z után fizessem.
Felhívtam a telefonos ügyfélszolgálatot, ahol az ügyintéző az általános szerződési feltételekre hivatkozott. Megnéztem, valóban benne van: Havi hitelkamat az Elszámolási Idõszakot követõ Számlakivonatban közölt Felhasznált Hitelkeret teljes összegére: ha a Kártyabirtokos a Fizetési Határidõig nem fizeti meg a Felhasznált Hitelkeret teljes összegét, úgy a Bank a Felhasznált Hitelkeret teljes összegét egységesen, egyetlen meg nem fizetett összegként kezeli, és az Elszámolási idõszakot követõ Elszámolási Idõszak elsõ napjától havi hitelkamatot számít fel erre a teljes összegre, illetve annak mindenkori aktuális meg nem fizetett részére, a teljes visszafizetés idõpontjáig.
Ettől függetlenül közgazdasági nonszensznek tartom a kamat ilyetén történő kiszámításának (terhelésének módját).
De nem ez tette be a kaput.
Akkor lett az a bizonyos hócipőm, amikor bementem a bankfiókba, hogy utánajárjak, hogy milyen lehetőségeim vannak (egyedi elbírálás, kérvény, jóváírás, akármi), illetve hogy van-e bármi lehetőségem azon kívül, hogy átkozzam az általános szerződési feltételeket, akkor a bankfiókban az ügyintéző azt közölte velem, hogy ne is fáradjak, mert ő ebben az ügyben nem tehet semmit. Egyáltalán, a hitelszámla ügyekben senki nem tehet semmit, nincs bankfiók, nincs ember, akivel szemben leülhetnék és előadhatnám az ügyem, mert - kapaszkodjon meg a kedves olvasó -, a HITELSZÁMLA ÜGYEKET CSAK és KIZÁRÓLAG a TELEFONOS ÜGYFÉLSZOLGÁLATON KERESZTÜL LEHET INTÉZNI!
Na akkor elszakadt a cérna és a telefonos ügyfélszolgálatot igénybe véve megszüntettem a hitelkártyám és a hozzá tartozó hitelszámlát. Nem akarok ugyanis egy olyan bank ügyfele lenni, ahol arra nem méltatnak, hogy ha segítségre lenne szükségem, akkor leültessenek velem szembe egy ügyintézőt!
A kép mutatja, hogy milyen gyorsan veszítettek el, mint ügyfelet...
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
csibebe 2011.04.02. 07:13:12
barracud4 · http://halnap.blog.hu/ 2011.04.02. 19:57:29
ksanyi 2011.04.05. 23:11:18
aJeti 2011.04.07. 15:31:05
aztán ahelyett hogy elismerték volna, elzárkóztak a minket igazoló hangfelvétel meghallgatása ellen.
Utolsó kommentek