Soha többé Citibank

2011.04.01. 16:06

Volt egy Citibank hitelkártyám. Volt. 30 perce mondtam fel a hitelszámla szerződést. Most leírom, hogy miért váltam ex-ügyféllé.

Az előző hónapban fennálló hiteltartozásomból 6000 forintot figyelmetlenségből nem egyenlítettem ki. Nem kicsit, hanem nagyon megdöbbentem, amikor a következő havi számlakivonat nem a számlakivonati dátumkor fennálló 6000 forintos tartozás kamatát tartalmazta, hanem az eredetileg felhasznált (és 99%-ban kiegyenlített) hitelkeretre vonatkozó kamatot.

Már itt gyanús volt, hogy ezzel a céggel nekem nincs több dolgom, közgazdászként ugyanis elfogadhatatlanak tartom, hogy ha az egyenlegszámítás időpontjában a tartozás mértéke X - Y = Z (ahol X a felhasznált hitelkeret, Y a befizetett összeg, Z a fennálló tartozás), akkor a kamatot X és ne Z után fizessem.

Felhívtam a telefonos ügyfélszolgálatot, ahol az ügyintéző az általános szerződési feltételekre hivatkozott. Megnéztem, valóban benne van: Havi hitelkamat az Elszámolási Idõszakot követõ Számlakivonatban közölt Felhasznált Hitelkeret teljes összegére: ha a Kártyabirtokos a Fizetési Határidõig nem fizeti meg a Felhasznált Hitelkeret teljes összegét, úgy a Bank a Felhasznált Hitelkeret teljes összegét egységesen, egyetlen meg nem fizetett összegként kezeli, és az Elszámolási idõszakot követõ Elszámolási Idõszak elsõ napjától havi hitelkamatot számít fel erre a teljes összegre, illetve annak mindenkori aktuális meg nem fizetett részére, a teljes visszafizetés idõpontjáig.

Ettől függetlenül közgazdasági nonszensznek tartom a kamat ilyetén történő kiszámításának (terhelésének módját).

De nem ez tette be a kaput.

Akkor lett az a bizonyos hócipőm, amikor bementem a bankfiókba, hogy utánajárjak, hogy milyen lehetőségeim vannak (egyedi elbírálás, kérvény, jóváírás, akármi), illetve hogy van-e bármi lehetőségem azon kívül, hogy átkozzam az általános szerződési feltételeket, akkor a bankfiókban az ügyintéző azt közölte velem, hogy ne is fáradjak, mert ő ebben az ügyben nem tehet semmit. Egyáltalán, a hitelszámla ügyekben senki nem tehet semmit, nincs bankfiók, nincs ember, akivel szemben leülhetnék és előadhatnám az ügyem, mert - kapaszkodjon meg a kedves olvasó -, a HITELSZÁMLA ÜGYEKET CSAK és KIZÁRÓLAG a TELEFONOS ÜGYFÉLSZOLGÁLATON KERESZTÜL LEHET INTÉZNI!

Na akkor elszakadt a cérna és a telefonos ügyfélszolgálatot igénybe véve megszüntettem a hitelkártyám és a hozzá tartozó hitelszámlát. Nem akarok ugyanis egy olyan bank ügyfele lenni, ahol arra nem méltatnak, hogy ha segítségre lenne szükségem, akkor leültessenek velem szembe egy ügyintézőt!

A kép mutatja, hogy milyen gyorsan veszítettek el, mint ügyfelet...
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kozgaz.blog.hu/api/trackback/id/tr482791464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csibebe 2011.04.02. 07:13:12

ettől még van lentebb.....

barracud4 · http://halnap.blog.hu/ 2011.04.02. 19:57:29

kiváncsi vagyok, hogy ehhez mit szól a pszáf?

ksanyi 2011.04.05. 23:11:18

Én pont ugyanígy jártam az Erste banknál. Az egész hitelkeretem után kellett kamatot fizetnem, ráadásul egy hétbe telt mire kiderítette nekem az Erstes ügyintéző (aki ráadásul egy barátom), hogy miért kell fizetnem, ugyanis a számítógépes rendszerükben nincs lehetőség arra, hogy megnézzék, hogy a törlesztési határidő végén hogy állt az egyenleg.

aJeti 2011.04.07. 15:31:05

mi akkor hagytuk ott őket, amikor két számla közül a nem megfelelőre utaltak merő figyelmetlenségből. telefonos ügyfélszolgálat *azd meg!

aztán ahelyett hogy elismerték volna, elzárkóztak a minket igazoló hangfelvétel meghallgatása ellen.
süti beállítások módosítása