Reklámadó
2014.06.03. 10:25
Túl azon, hogy a konkrét adó nem más, mint az RTL Klub szívatása és egy újabb csapás a független médiára - ami az Alkotmánybíróság kommenteket érintő döntése és az Origó főszerkesztőjének kirúgatása után jól mutatja, hogy a kormány célja a véleményformálás totális kontrollja -, a reklámadó technikailag is ciki.
Olyan szöveget sikerült letenni az asztalra, amely szerint az interneten közzétett magyar nyelvű reklámok után is adót kellene fizetni, amely szerint a Facebook vagy a Google is adóalany lenne. Eleve kérdéses, hogy hogyan szedne adót a magyar kormány bármely, nem magyarországi székhelyű vállalattól? Pláne kérdéses, hogy mit akar kezdeni azokkal a multikkal, akiket még az USA kormányának sem sikerül adózásra bírnia?
A jó adórendszer alapelveinek teljesülését illúzió számon kérni Magyarországon, de azért az mégis szembetűnő, ha olyan adót készül bevezetni az aktuális kormányzat, ami beszedhetetlen. Szembetűnő és ciki.
A véleményformálás totális kontrolljára törekvés pedig szánalmas.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek