Horizontális fúzió - újra

2011.02.01. 09:07

(Azért néha pihenésképpen is írok, ha elkap az ihlet. Múzsa csókja, miegymás.)

A vizsgán megszoktam kérdezni néha, hogy mi az a fúzió? Általában olyankor, amikor "segítő" kérdést akarok feltenni, hogy megadhassam az elégségest, vagy hogy lesz-e közepes az elégségesből... ilyesmi. (A kérdés nehezített verziója az, hogy mi a különbség a között, ha két vállalat kartellt hoz létre és ha fúzionál?)

Az egy dolog, hogy mondjuk a fúzió típusai, illetve az egyes típusok oka (mármint, hogy miért éri meg nekik, miért csinálják) nem jut eszébe a vizsgázónak, de én kis naív azt hittem, hogy maga a fogalom tiszta, már csak az angol fusion szó magyarosodott megfelelőjéről beszélünk. A fúzió szó "köznapi" használatban is ugyanazt jelenti, mint közgazdasági értelemben, még akkor is, ha a "köznapi" leginkább a fizikai tudományos alkalmazást jelenti (magfúzió, lásd a Nap működése). Arról nem is szólva, hogy már írtam erről posztot, és ugye az a minimum, hogy a diák betéve tudja a tanár összes posztját és kommentjét, valamint kedvenc focicsapatának hétvégi eredményét! Szóval nem gondoltam, hogy van olyan 19/20 éves, aki nem tudja, hogy a fúzió egyesülést jelent. Volt. Nem is egy.

Íme egy friss példa a fúzióra, méghozzá annak is a horizontális fúzió típusára, amikor olyan vállalatok egyesülnek, amelyek azonos piacon (piacokon) tevékenykednek. Ez esetben a fúzió fontos oka lehet a javuló méretgazdaságosság okán csökkenthető darabköltség, az esetleges pozitív szinergiák (összeadódó skillek és potenciálok), egyebek.

Az  AMB Property Corporation és a ProLogis ma bejelentették, hogy véglegesen megállapodtak a két cég fúziójáról. Az egyesüléssel kiemelkedő globális ipari tulajdonos, üzemeltető és fejlesztő cég jött létre az ipari ingatlanpiacon, melynek  várható részvénypiaci kapitalizációja mintegy 14 milliárd dollárra tehető, az irányítása alatt álló eszközök értéke pedig mintegy 46 milliárd dollár. 
 
A kombinált portfólió mintegy 55,7 millió négyzetméternyi modern disztribúciós területet foglal magában a kulcsfontosságú piacokon. Mindkét vállalatnak jelentős portfóliója van  Észak-Amerikában, Nyugat-Európában és Japánban. A ProLogis az Egyesült Királyságban, Közép-és Kelet-Európában erős különösen, míg az AMB  Kínában és Brazíliában.

A bejegyzés trackback címe:

https://kozgaz.blog.hu/api/trackback/id/tr722629737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása