Riasztó, mindent visznek (demand increasing)
2010.07.16. 08:38
A kereslet változása a szezonális hatás okán klasszikus sztori, főleg nyáron, mert azt (tálán) még a kisiskolások is tudják, hogy vannak bizonyos termékek (szolgáltatások), amelyek esetében a meleg nyári napok kereslet növelő hatását le sem lehet tagadni. Igen, a naptej is olyan termék, de ez a híradás most nem arról szól, hanem az ásványvízről, a jégkrémről, a sörről, a ventillátorokról és légkondícionáló berendezésekről. Nyár van.
A kereslet változása kapcsán az is az is érdekes hír, hogy a szúnyogok elszaporodása miatt erősen megnövekedett a kereslet a szúnyogriasztók és szúnyogirtók piacán (piacain). Nem is ez az érdekes, hanem a hír második része, tessék csak figyelni!
Hatalmas keresletnövekedésről számoltak be a lapunk által megkérdezett szúnyogriasztó és -irtószer-gyártók és -kereskedők, a megrendelések volumenével pedig a főként külföldi gyártás nem tud lépést tartani. Gyakorlatilag minden gyártó készlethiánnyal küzd.
Tanároként nagyon jó, mert be lehet mutatni, hogy mi az, hogy keresletnövekedés, meg azt is, hogy rövid távon ugyan rugalmatlan kínálat, de hosszabb távon viszont nem, sőt még azt is, hogy a gyakorlatban nem olyan egyszerű az árak rugalmas változása, mint az elmélet mondja. (Rugalmas árak esetén nem üres polcok lennének az ár változatlansága mellett, hanem elektromos riasztókkal teli polcok, az eredeti ár duplájáért.)
Nem tanárként meg nem annyira jó, mert marad a csapkodás...
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek