Who's calling?

2010.05.22. 12:51

Tegnap két bankból is hívtak (egyébként valószínűleg nem a bankból hívtak, hanem valami külső call centerből hu.wikipedia.org
/wiki/Call_center
, de mindegy), hogy kéne-e nekem hitel? Mert hogy van nekik dögivel, már alig fér el a padláson, és hogy legyek kedves vegyem-vigyem, mert ők csak most és csak nekem roppant mód kedvezményesen és kihagyhatatlanul.

Az egyik banknál folyószámlám van, a másiknál hitelszámlám. Mindkét helyen gyűjtenek rólam adatot rendesen, számlaforgalom, be- és kifizetési szokások, összegek, stb., stb. Ezért hívtak fel. Mert a CRM (Costumer Relationship Management - ügyfélkapcsolati menedzsment) elemzések alapján mindkét helyen úgy vélték, hogy érdekelhet a kínált (hitel)termék. Meg azt is vélték, hogy a jó vevők csoportjába tartozom, akik nem csak felveszik, de vissza is fizetik a kölcsönt. Kamatostul. Nagy valószínűséggel.

CRM, cross-selling, up-selling.
www.erg.bme.hu/szakkepzes/4felev/ugyfkezelese.pdf

en.wikipedia.org/wiki/Cross-selling
en.wikipedia.org/wiki/Up-selling

Én tudom, hogy ez egy működő és bizonyos esetekben hatékony eszköz(tár). De azt is tudom, hogy én mit szeretnék. Nem szeretnék akkor hitel felvenni, amikor a banknál éppen úgy gondolják, hogy gyerekek meg kéne nyomni az értékesítést, mert sehol se vagyunk a tervhez klépest! Szeretnék viszont egy olyan pénzügyi közvetrendszert (hahó, remélem olvassa valaki, aki tehet az úgy érdekében!), hogy amikor hitelt szeretnék felvenni, akkor az ügyintéző kinyitja a kompjúterét, kattint ide/oda, majd azt mondja, hogy kedves Uram, Ön régi, megbízható ügyfelünk (stb.) ezért ilyen és ilyen kondíciókkal tudunk Önnek hitelt nyújtani...
Nekem. Személy szerint. Ez lenne CRM netovábbja. A CRM-kánaán.
 

Addig is, amíg így lesz én azt tanácsoltam a lányomnak, aki a gyerekülésben ült éppen, hogy Kicsim, sokan lesznek az életedben, akik el akarnak Neked adni valamit. Mindig gondold meg jól, hogy szükséged van-e arra, amit ők el szeretnének adni. Ha nincs, akkor ne vedd meg!

Bólogatott. Szerintem értette.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kozgaz.blog.hu/api/trackback/id/tr822020490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RoFä 2010.05.27. 15:07:05

Hello.

Jo par eve banki CRMmel foglalkozom, es maximalisan egyetertek. Ket dolog:

-"gyerekek meg kéne nyomni az értékesítést, mert sehol se vagyunk a tervhez klépest".

Ezt ismerem, bar Penelope Cruzt ismernem ilyen kozelrol. Csakhogy ez nem CRM, hanem sales. (Van, aki szerint EZ a Crm ertelme es savaborsa, ezek nem komoly emberek :))
A CRM pont arrol (is) kellene szoljon, hogy ilyesmit a regi + jo + ertekes (ezek korrelalhatnak) ugyfelekkel alapesetben nem csinalunk, mert...csak. Hogy miert nem, azt vagy erti a vezeto, vagy nem. Tobbnyire nem erti (es tobbnyire ezek az ugyfelek eleg jo celcsoport ugy altalaban, szoval nyomjuk mint siket a csengot).

- "Uram, Ön régi, megbízható ügyfelünk (stb.) ezért ilyen és ilyen kondíciókkal tudunk Önnek hitelt nyújtani..." - na ilyen van, tobb helyen is (nem reklamozok), viszont ugyanazt az adatbazist siman hasznaljak outbound marketingre is. Miert: mert az ugyfel nem jar fiokba, mert basztunk normalisan integralni az e-csatornakat, es mert "meg kell nyomni az ertekesitest". Es igenis letezik impulzusvasarlas hitelugyben (bar aki pld. igy arul jelzaloghitelt, annak felulvizsgalnam a munkaszerzodeset...)

Amugy mit tehetsz te es mit a bank:
- Te letilthatod a picsaba megkeresest, KOTELEZOEN be kell tartaniuk, ha nem, akkor feljelented es lesz gondjuk, hidd el. (Ha sikerult valami ertelmes rendszert csinalniuk, akkor kulon tudod tiltani a telefont, a postai levelet, az emailt es a fustjelet).
- A bank meg ugy kell agyonszofisztikalja a kommunikacios modelljet, hogy az neked pofonegyszerunek tunjon es simogassa a lelked. Meg kell probalnia kitalalni (akar megkerdezessel, akar modellezessel, akar a kettot kombinalva) hogy te milyen csatornakon, mikor, milyen termekrol akarsz /nem akarsz infot kapni + utana ezt osszekotni a hatterben kattogo prescoring modellekkel.

Es meg igy is sokszor mellelone. Tokeletes modell nincs.

De meg is ijednel, ha egy tulnyomoreszt informatikai rendszer jobban ismerne teged, mint sajat magad :)))

RoFä 2010.05.27. 15:10:26

Ps: Mo-n CRM ugyben jelenleg egy olyan fejlettsegi fazisban vagyunk, hogy jo esetben megvan nagyreszt (hezagosan) az eszkoztar, viszont olyan iszonyatos penzekbe kerult egy normalis rendszer kiepitese (nem csak HW+SW hanem HR oldalon is) hogy a vezetoknek elborul a tekintete (vagy felcsillan, nezoponttol fuggoen) es kiadja a jelszot: GYERUNK TERMELNI. Kerul amibe kerul. Hosszu tav nem jatszik, idei bonusz annal inkabb.

Majd kinojuk.

kozgaztanar 2010.05.27. 16:12:39

@RoFä: ez nagyon szakmai volt, mindamellett érthető és hasznos! köszi!

vagyok, aki vagyok... 2010.05.27. 16:34:30

@RoFä: hűű. neked is tanítani kéne, mert elsőre megértettem, azt hiszem :)
süti beállítások módosítása