Marketing, internet, öngól
2012.01.25. 11:43
Éppen tegnap este beszélgettem hosszasan egy jó ismerősömmel többek között arról is, hogy milyen gyors és radikális változásokon megy keresztül a a világ körülöttünk. Facebook - generáció... tanulmányt kéne erről írni, egy poszt erejéig bele sem érdemes kezdeni. Egy adalék csupán: valami baráti beszélgetésből maradt meg, a hír, hogy az USÁ-ban kutatások szerint a facebook-használók fele már egyáltalán nem használ e-mail-t, az elektronikus levelek kiszorulnak a személyes online kommunikációból.
Visszatérve a tegnap esti beszélgetésre... Emlékszem azt fejtegettem, hogy a piac (a biznisz) nagyon gyorsan követi (sőt gerjeszti) a kulturális változásokat, hiszen a profitérdek abba az irányba hajtja, hogy olyan módon és azzal az eszközzel szólítsa meg, szolgálja ki a fogyasztót (mármint a potenciális fogyasztót), amit az ért és használ.
Ehhez képest az állami szektor, beleértve az államigazgatás teljes intézményi rendszerét... pfff... hát, erről jobb nem is beszélni (most tényleg, olyan szépen süt a nap!)
Mondom a vállalatok azonnal belecsapnak a lecsóba, ami az új eszközök, technológiák használatát illeti - mármint a fogyasztókkal való kommunikációt illetően. Hozzáteszemha tankönyvet írnék, akkor a gazdasági folyamatot, az eladó/termelő és a vevő közötti kommunikáció folyamataként értelmezném. Zárójel bezárva.
Belecsapnak, de néha a nagy rohanásban elfelejtik, hogy az új technológia, az új módszer nem ugyanúgy működik, mint a régi! Ha az "elégedett fogyasztó" középpontba állítására fűznék fel egy marketing kampányt, akkor bizony a facebook vagy a twitter bejegyzések közvetlenül megjelennek az adott közösség előtt, míg hagyományos módon (olvasói levelek bekérése, majd közlése) az offline tartalom először a vállalati marketinges számára elérhető és általa szűrve és késleltetve jut el a közösség tagjaihoz (közösség it értsd az adott fogyasztói közösség). Az új technológiát használva (elfeledkezve annak sajátosságairól) lehet pórul is járni. Nem kicsit. Nagyon.
Hatalmas öngólt rúgott Twitteren a McDonald’s
A McDonald’s a saját népszerűsítésére szeretett volna begyűjteni néhány élménybeszámólót Twitteren arról, hogy milyen jó az embereknek a gyorsétterem-lánc. A cég összesen kettőt posztolt, és kész is volt a katasztrófa. A felhasználók ahelyett, hogy mennyire szeretik a McDonald’s-ot, arról kezdtek posztolni, hogy milyen műkörmöt találtak a szendvicsükben, és hogy mennyire rossz élményeik voltak. A kampányt gyorsan lezárták.
A cikket érdemes végigolvasni, mondhatni marketingeseknek és leendő markatingeseknek kötelező. Egy dolgot nem értek, de azt nagyon nem, hogy ez az írás miért a Velvet-re került az Indexen? Miért?!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek