Beugró

2010.06.14. 10:42

Nem, nem a színházas, hanem a teszt, amit a szóbeli vizsga előtt iratok. Például holnap. A színházast egyébként szeretem, remek az ötlet, zseniális a kivitelezés (az én olvasatomban ez utóbbi alapvetően Rudolf Péter érdeme, de ez ugye szubjektív...)

Szóval a teszt. A teszt nálam olyan szeretem - nem szeretem műfaj. Szeretem, mert gyorsan lehet javítani, szeretem, mert pár száz feleletválasztós kérdésből végtelen mennyiségű sor gyártható, szeretem, mert tiszta és száraz érzés. Nem szeretem, mert nehéz részfeladatokat pontozni (a teszt olyan vagy jó vagy nem jó típusú dolog), nem szeretem, mert teszben nehéz komplex kérdéseket feltenni, nem szeretem, mert nehéz szűrni a másolást.

A beugró teszt egy 10 db feleletválasztós kérdésből álló sor, amin minimum 5 helyes választ, azaz 5 pontot produkálniuk kell a hallgatóknak, hogy maradhassanak szóbelin. Amolyan szűrő. Aki nem ér el 5 pontot az menjen haza tanulni. Nem tud eleget. Az elégségeshez. Ne raboljuk egymás idejét. Pláne, hogy VB van.

Sokszor persze nem a nem tudásról van szó, hanem a figyelmetlenségről. (Ami lehet, hogy a nem tudás egy formája? Na, nincs filozofálgatás, posztírás van!) Idemásolok pár olyat, aminél nagyon kell figyelni, mert "trükkös" ...

 

A fiskális transzmissziós mechanizmus azt írja le, hogy …

          a)       hogyan hat a fiskális politika az árupiacon

          b)       hogyan hat a fiskális politika a pénzpiacon

          c)       hogyan hat a monetáris politika a pénzpiacon

          d)       hogyan hat a monetáris politika az árupiacon

          e)       egyik sem helyes a fentiek közül

 

Fix árfolyamrendszer esetén a jegybanki kamatláb (alapkamat) emelkedése a hazai valuta (árfolyamának) … eredményezi.

          a)       erősödését

          b)       gyengülését

          c)       változatlanságát

          d)       egyik sem a fentiek közül

 

A makrogazdaság négyszereplős modelljében a belföld hozzájárulása a makrogazdasági jövedelemhez …

          a)      az import összege

          b)      az export és az import összege (EX + IM)

          c)      az import és az export különbsége (IM – EX)

          d)      az export és az import különbsége (EX – IM)

          e)      egyik sem a fentiek közül

 
 
 
És társaik. :)
 
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kozgaz.blog.hu/api/trackback/id/tr272080340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

budspencer 2010.06.14. 12:26:42

Bezzeg az én időmben nem volt beugró...lehet kevesebb diplomás lenne :D
Van egy érzésem, hogy ez a 3 kérdés, segítség a holnapi vizsgára a diákjaidnak :D

kozgaztanar 2010.06.14. 15:02:37

@budspencer: nem-nem, csak figyelmeztetés, hogy a kérdésre is figyelni kell! :)

ricardo 2010.06.14. 18:46:06

1. Fiskális transzmissziós mechanizmusról még nem hallottam, így a válasz: e.

2. A valutaárfolyam fix, vagyis nem változik (gondolom én), így a válasz: c. (Lebegő árfolyamrezsim esetében a >>hazai valuta<< erősödne (szerintem).)

3. A válasz: e. De ez tényleg csak tipp. (Ha határozottan ikszelek, akkor ez úgy sem derül ki.)
süti beállítások módosítása