Minden, ami Közgáz - Utolsó kommentek
blfr4@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://kozgaz.blog.hu/2014/06/20/mi_az_az_extraprofit/full_commentlist/1#c41420397
Válasz erre: Mi az az extraprofit?
2022-05-26T09:06:22+02:00
2022-05-26T09:06:22+02:00
bankvezér
http://blog.hu/user/720099
"Ettől a költségvetési hiány kisebb lesz ugyan, de a fogyasztóknak nem lesz jobb. Pedig a cél ez lenne. Vagy mi."<br />
Elvileg jobb lenne a fogyasztóknak is, ha a költségvetési hiány kisebb lenne, hiszen a költségvetés a fogyasztók pénzéből él. Ráadásul a fogyasztók megkapják állami támogatásként (rezsicsökkentés) azt a pénzt, amit az állam elvesz a kijelölt gazdasági szereplőktől.
https://kozgaz.blog.hu/2014/06/20/mi_az_az_extraprofit/full_commentlist/1#c41419989
Válasz erre: Mi az az extraprofit?
2022-05-25T19:43:51+02:00
2022-05-25T19:43:51+02:00
Korbuly Péter
http://blog.hu/user/1608685
Extraprofit vagy külön értéktöbblet röviden:<br />
ha a piacon azonos árúkat előállító gyárak azonos alapanyagokból, azonos idő alatt, azonos technológiával, azonos minőségű stb. terméket dobnak a piacra, akkor az áruk is és a nyereségük (hasznuk, profitjuk) is azonos lesz. Extraprofithoz csak az a vállalat jut, amelyik csökkenti tudja a költségeit pl. fejlettebb technológiát alkalmaz, azaz ugyanannyi munkaráfordítással adott idő alatt többet termel (pl. robottechnikát alkalmaz), vagy olcsóbb de korszerűbb alapanyagokból dolgozik, vagy csökkenti az adminisztrációját (pl. számítógépekkel). A piacon a termékét ugyanannyiért kínálja, mint a többi vállalat, azaz a haszna magasabb lesz, mint versenytársaié. A két haszon különbözete az extraprofit. Természetesen, ha a többi vállalat nem lép ki a versenyből (az anyagi differenciálódás és a verseny miatt nem megy tönkre), akkor előbb-utóbb megszűnik az adott vállalat extraprofitja, mert az értéktörvény ösztönzi a többi résztvevőit is a technika, technológia fejlesztésére.
https://kozgaz.blog.hu/2010/06/23/monopolisztikus_verseny/full_commentlist/1#c30509908
Válasz erre: Monopolisztikus verseny
2016-06-06T17:13:13+02:00
2016-06-06T17:13:13+02:00
Becky000
http://blog.hu/user/1137178
A diákok védelmében csak annyit mondanék el, hogy az árnyalatnyi különbségek is feltűnnek az embernek, akármilyen csökkentett agyi funkcióban tanul, azonban ha egyszerre túl sok információhoz jut az ember, megpróbálja azt kötni valamihez, amit már ismer és ez nyilvánvalóan a monopólium lesz jelen esetben. Egyébként pedig ha egy jó előadó rávilágít a lényegre, hasonlatosan az itt elhangzottakhoz, kevésbé vicceskedő stílusban, talán még a diák is felfogja, mivel nagy valószínűséggel képes rá, csak túl sok az infó.
https://kozgaz.blog.hu/2011/06/03/befektetes_vs_beruhazas/full_commentlist/1#c26186081
Válasz erre: Befektetés vs beruházás
2015-02-17T20:13:36+01:00
2015-02-17T20:13:36+01:00
kozgaztanar
http://blog.hu/user/274864
de nem arra gondol!!!<br />
plusz a makroban a beruházás definíciója efyértelműen a termelőeszközök bővítése vagy pótlása - nem is használjuk a befektetés szót<br />
majd, ha movápüt tanítok, akkor rákérdezek, hogy pontosan mire is gondolt
https://kozgaz.blog.hu/2011/06/03/befektetes_vs_beruhazas/full_commentlist/1#c26185943
Válasz erre: Befektetés vs beruházás
2015-02-17T20:04:09+01:00
2015-02-17T20:04:09+01:00
Attila Szoukup
http://blog.hu/user/966267
Akkor lecsillapítom a dühödet, mert: "A befektetésnek azt a fajtáját, amelynek során a pénzt valamilyen anyagi, vagy nem anyagi eszköz, tehát reáljószág megvásárlására fordítjuk, beruházásnak nevezzük. Tehát minden beruházás egyfajta befektetés, de nem minden befektetés beruházás" /Brealey-Myers: Modern Vállalati Pénzügyek. 1999 Panem Budapest. 3. oldal<br />
<br />
Tehát ha valaki befektetést emleget Neked, de beruházásra gondol nem vét hibát
https://kozgaz.blog.hu/2014/06/20/mi_az_az_extraprofit/full_commentlist/1#c23436939
Válasz erre: Mi az az extraprofit?
2014-06-20T15:38:28+02:00
2014-06-20T15:38:28+02:00
___________________________ (törölt)
http://blog.hu/user/6496
Nem rossz, de ez kicsit száraz. Életszerűbben így néz ki.<br />
<br />
A normális profit a befektetett tőke kamatából, a kockázat jutalmából (más szavakkal a jövőbeli kereslet megjósolásának képességéből) és a menedzseri munka díjazásából áll össze. <br />
<br />
Ellenpéldával élve ha mondjuk 100%ig kölcsönből nyitottam éttermet úgy hogy nekem egy vasam sem volt benne, ha teljesen kockázatmentes, mert mondjuk ez az egyetlen étterem egy bazi nagy sétálóutcában, ami tömve van emberrel, mert most igy a hülye képzeletbeli példa kedvéért a többi éttermet elvitte a cica vagy valami, és még csak nem is én vezetem, hanem felvettem egy üzletvezetőt, akkor vajon milyen erkölcsi és józan észbeli törvényszerűség alapján járna nekem egy akár egy fillér nyereség is? Nyilván nem jár, mert nincs mire, nincs benne se tőkém, se munkám, se ötletem.<br />
<br />
Tehát ahogy az ellenpéldából láttuk, a tőke kamata, a kockázat/előrelátás jutalma és a menedzseri munka az, amiért jár profit. A kamat és a menedzseri fizetések a piacon könnyen számszerűsíthetőek: tudjuk, mekkorák a kamatlábak és mekkora fizuért jön el dolgozni egy igen jó ügyvezető. Egyedül a kockázat az, amit lényege folytán csak megsaccolni lehet.
https://kozgaz.blog.hu/2014/04/11/ujratoltes_694/full_commentlist/1#c22460044
Válasz erre: Újratöltés
2014-04-11T16:37:42+02:00
2014-04-11T16:37:42+02:00
Enchantée
http://blog.hu/user/332897
Mindig csak a szigor! ;)
https://kozgaz.blog.hu/2010/09/20/hogyan_ne_vedd_a_kornyezetet/full_commentlist/1#c19621698
Válasz erre: Hogyan ne védd a környezetet
2013-04-28T09:39:13+02:00
2013-04-28T09:39:13+02:00
Anna Smith
http://blog.hu/user/786675
Megoldás lehet, hogy csak hétvégén autózunk, egész családdal teli autóval, viszont akkor csak béreljünk.<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.olcsoautoberles.org">www.olcsoautoberles.org</a>
https://kozgaz.blog.hu/2012/10/13/tiszta_vizet_a_poharba_564/full_commentlist/1#c18055715
Válasz erre: Tiszta vizet a pohárba!
2012-10-15T22:02:36+02:00
2012-10-15T22:02:36+02:00
bluemoon
http://blog.hu/user/50760
Tiszta sor. Alap, hogy az eldöntendő kérdéseket a végletekig lecsupaszítva kell feltenni.
https://kozgaz.blog.hu/2012/06/12/nemzeti_konzultacio_16_2/full_commentlist/1#c17103357
Válasz erre: Nemzeti konzultáció 16/2
2012-06-29T21:31:04+02:00
2012-06-29T21:31:04+02:00
bluemoon
http://blog.hu/user/50760
Szerintem- bár én csak simán, egy gondolkodó dolgozó vagyok- aki dolgozik, az viselje a munkabérhez kapcsolódó közterheket, adókat járulékokat. Akár aktív korú, akár nyugdíjas. Egyenlő munkáért egyenlő béreket. Járuljunk hozzá mindannyian azonos elvek alapján a közterhekhez.
https://kozgaz.blog.hu/2012/04/23/a_16_politikai_gazdasagtana/full_commentlist/1#c16514777
Válasz erre: A 16% politikai gazdaságtana
2012-04-29T19:39:56+02:00
2012-04-29T19:39:56+02:00
tisztakéz
http://blog.hu/user/721278
Az a baj, hogy a válság még jobban begyűrűzött!!!!
https://kozgaz.blog.hu/2012/04/23/a_16_politikai_gazdasagtana/full_commentlist/1#c16467596
Válasz erre: A 16% politikai gazdaságtana
2012-04-24T09:20:07+02:00
2012-04-24T09:20:07+02:00
MakkosMaria
http://blog.hu/user/100840
Egyetertek a velemenyeddel, miszerint ez elsosorban osztalypolitikai huzas. Viszont az a gyanum, hogy eleinte elhittek (hogy pontosan kik? hat a legfobb donteshozo es a tanacsadoi kore), hogy ez nagyobb novekedest is hoz, es nem zero osszegu jatszma lesz. Ennek a hitnek a megerositesehez talaltak egy szakmailag lemaradt, nem elegge kepzett, nem elegge olvasott es igen szervilisnek tuno gazdasagi vezetot, es innen mindenki tudja, mi lett...
https://kozgaz.blog.hu/2012/04/19/1_millio_uj_munkahely_munkapiac_bilibe_logo_kez/full_commentlist/1#c16432332
Válasz erre: 1 millió új munkahely, munkapiac, süllyedő sziget...
2012-04-20T10:46:45+02:00
2012-04-20T10:46:45+02:00
kzoltana
http://blog.hu/user/412392
Ha egyetértünk Orbán Viktorral abban, hogy „az élet most nem az új színházak építéséről szól”, akkor tisztességgel azt is ki kell jelentenünk, hogy Magyarországon az élet most nem az új stadionok építéséről szól.<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.vagy.hu/tartalom/cikk/2119_latinovits_stadion">www.vagy.hu/tartalom/cikk/2119_latinovits_stadion</a><br />
Latinovits Stadion
https://kozgaz.blog.hu/2012/04/12/egykulcsos_ado_balog_adam_wtf/full_commentlist/1#c16380744
Válasz erre: Egykulcsos adó, Balog Ádám, WTF
2012-04-15T15:15:16+02:00
2012-04-15T15:15:16+02:00
Verde Lunaria
http://blog.hu/user/588117
Hát a kedves írót írni megtanították, de számolni nem. <br />
Szomorú.
https://kozgaz.blog.hu/2012/04/12/egykulcsos_ado_balog_adam_wtf/full_commentlist/1#c16353759
Válasz erre: Egykulcsos adó, Balog Ádám, WTF
2012-04-12T12:47:03+02:00
2012-04-12T12:47:03+02:00
pandava
http://blog.hu/user/596630
Ahhoz képest, amikor a magyar sajtó az Új Zéland partjainál megfeneklett, konténerekkel láthatólag jól megpakolt hajóra rámondta, hogy olajszállító tanker, ez semmi.<br />
<br />
A béka feneke alatt a színvonal...
https://kozgaz.blog.hu/2012/02/15/havazas_ksh_tol_gdp_gyorstajekoztato_mnb_tol_likviditasbovitesi_kozlemeny_borura_deru/full_commentlist/1#c15957345
Válasz erre: Havazás, KSH gyorstájékoztató, MNB közlemény
2012-02-28T15:37:00+01:00
2012-02-28T15:37:00+01:00
pandava
http://blog.hu/user/596630
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2012/02/15/havazas_ksh_tol_gdp_gyorstajekoztato_mnb_tol_likviditasbovitesi_kozlemeny_borura_deru?fullcommentlist=1#c15956741" class="reply_nick_274864" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15956741 );">@kozgaztanar</a>: <br />
:)<br />
Köszönöm a linket!
https://kozgaz.blog.hu/2012/02/15/havazas_ksh_tol_gdp_gyorstajekoztato_mnb_tol_likviditasbovitesi_kozlemeny_borura_deru/full_commentlist/1#c15956741
Válasz erre: Havazás, KSH gyorstájékoztató, MNB közlemény
2012-02-28T14:40:25+01:00
2012-02-28T14:40:25+01:00
kozgaztanar
http://blog.hu/user/274864
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2012/02/15/havazas_ksh_tol_gdp_gyorstajekoztato_mnb_tol_likviditasbovitesi_kozlemeny_borura_deru?fullcommentlist=1#c15865784" class="reply_nick_596630" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15865784 );">@pandava</a>: mások is azt gondolják... :)<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.vg.hu/gazdasag/makrogazdasag/otp-a-piac-felreertette-es-helytelenul-ertelmezte-az-mnb-uj-programjat-369845">www.vg.hu/gazdasag/makrogazdasag/otp-a-piac-felreertette-es-helytelenul-ertelmezte-az-mnb-uj-programjat-369845</a>
https://kozgaz.blog.hu/2012/02/15/havazas_ksh_tol_gdp_gyorstajekoztato_mnb_tol_likviditasbovitesi_kozlemeny_borura_deru/full_commentlist/1#c15876580
Válasz erre: Havazás, KSH gyorstájékoztató, MNB közlemény
2012-02-20T12:40:59+01:00
2012-02-20T12:40:59+01:00
kozgaztanar
http://blog.hu/user/274864
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2012/02/15/havazas_ksh_tol_gdp_gyorstajekoztato_mnb_tol_likviditasbovitesi_kozlemeny_borura_deru?fullcommentlist=1#c15865784" class="reply_nick_596630" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15865784 );">@pandava</a>: Én sem gondolom, hogy a banki hitelszűkítés oka elsősorban forráshiány lenne. Ráadásul éppen az MNB írja a monetáris politikáról, hogy annak hazai működésmódját nem az ún. hitelcsatorna, hanem a betéti csatorna jellemzi, vagyis a kerbankok nincsenek a jegybanki (re)finanszírozásra szorulva. <br />
Szerintem inkább jelzés értéke van a dolognak, a jegybanki elköteleződést mutatja. Aztán ha az árfolyam stabilizálódik 290 alatt, akkor akár egy kis kamatcsökkentés is jöhet.
https://kozgaz.blog.hu/2012/02/15/havazas_ksh_tol_gdp_gyorstajekoztato_mnb_tol_likviditasbovitesi_kozlemeny_borura_deru/full_commentlist/1#c15865784
Válasz erre: Havazás, KSH gyorstájékoztató, MNB közlemény
2012-02-19T09:18:14+01:00
2012-02-19T09:18:14+01:00
pandava
http://blog.hu/user/596630
Nekem az MNB új eszközeinek értelme nem fér a fejembe.<br />
<br />
Néhány éve felvettük az IMF/EU devizahitelt, amit az állam az MNB-nél forintra váltott. Az így keletkezett kb. 2000 mrd Ft-ot az állam elköltötte, amely plussz pénzmennyiség végül a bankokhoz vándorolt, akik mint fölös likviditás betették az MNB-hez kéthetes kötvénybe. Ezért van az, hogy a kéthetes kötvényállomány ma kb. 2x nagyobb, mint a válság előtt volt.<br />
Tehát értelmezésemben, a bankoknak igen is sok pénzük van, több mint a válság előtt volt, tudnának ők hitelezni, de...<br />
<br />
De nem akarnak hitelezni, mert a különadók, és a végtörlesztés veszteséges működésbe taszította őket, tőkéjük csökkent, azaz a tőkemegfelelőségi mutatójuk szinten tartásához éppen hitelezésüket kell leépíteniük! Ezen pedig nem fog segíteni az extra forrás.<br />
<br />
Mivel nem vagyok szakember, valószínű valami hiba van a logikámban, de nem tudom mi.
https://kozgaz.blog.hu/2012/02/10/devizahitel_felelosseg_albizottsag/full_commentlist/1#c15780532
Válasz erre: Devizahitel, felelősség, albizottság
2012-02-10T10:00:27+01:00
2012-02-10T10:00:27+01:00
Verde Lunaria
http://blog.hu/user/588117
Ezt én is néztem, hogy mennyire gyorsan leszedték... <br />
Pedig "tanulságos"
https://kozgaz.blog.hu/2012/02/03/az_rut_veget_ert_malev_rul_ki_egykor_dicso_vala_de_aztan_mar_nem/full_commentlist/1#c15756555
Válasz erre: Az rút véget ért Malév-rúl, ki egykor dicső vala, de aztán már nem
2012-02-08T08:38:21+01:00
2012-02-08T08:38:21+01:00
Verde Lunaria
http://blog.hu/user/588117
Te hol tanítasz? Most már nagyon érdekel :)
https://kozgaz.blog.hu/2012/01/30/nemzetgazdasagi_miniszterium_uthasznalati_dij_bkv_bullshit/full_commentlist/1#c15668548
Válasz erre: Nemzetgazdasági Minisztérium, úthasználati díj, BKV, bullshit
2012-01-30T12:41:50+01:00
2012-01-30T12:41:50+01:00
Verde Lunaria
http://blog.hu/user/588117
Én is ezt a belengetést mondtam, hogy fog ez alacsonyabb lenni, és ez most tiszta politika....<br />
Kiváncsi vagyok hol áll meg sztori végül...
https://kozgaz.blog.hu/2012/01/23/varakozasok_1/full_commentlist/1#c15649213
Válasz erre: Várakozások és közgazdaságtan
2012-01-27T19:06:59+01:00
2012-01-27T19:06:59+01:00
Neruo
http://blog.hu/user/218838
Jut eszembe, ez egy nagyon jo kis cikk szerintem, bar egy kicsit feltetelezi, hogy lattal mar uj-keynesi modellt.<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.nyu.edu/econ/user/gertlerm/science.pdf">www.nyu.edu/econ/user/gertlerm/science.pdf</a>
https://kozgaz.blog.hu/2012/01/23/varakozasok_1/full_commentlist/1#c15642796
Válasz erre: Várakozások és közgazdaságtan
2012-01-26T22:21:57+01:00
2012-01-26T22:21:57+01:00
MakkosMaria
http://blog.hu/user/100840
Koszi, ezek jol neznek ki
https://kozgaz.blog.hu/2012/01/25/marketing_internet_ongol/full_commentlist/1#c15638928
Válasz erre: Marketing, internet, öngól
2012-01-26T14:42:25+01:00
2012-01-26T14:42:25+01:00
aJeti
http://blog.hu/user/312573
gyönyörűek a színharmóniák a posztban.
https://kozgaz.blog.hu/2011/05/04/helybeli_vs_turista/full_commentlist/1#c15625561
Válasz erre: Helybeli - turista modell
2012-01-25T10:55:14+01:00
2012-01-25T10:55:14+01:00
kozgaztanar
http://blog.hu/user/274864
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2011/05/04/helybeli_vs_turista?fullcommentlist=1#c15623744" class="reply_nick_218838" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15623744 );">@Neruo</a>: szerintem sem! :)
https://kozgaz.blog.hu/2011/05/04/helybeli_vs_turista/full_commentlist/1#c15623744
Válasz erre: Helybeli - turista modell
2012-01-25T02:00:24+01:00
2012-01-25T02:00:24+01:00
Neruo
http://blog.hu/user/218838
Kicsit utánaolvasgattam egyébként néhány dolognak. És szerintem a boltok számától (feltéve, hogy többegyenlő mint kettő, tehát van miről beszélni) nem függ az, hogy kialakulhat-e versenyzőinél magasabb ár a piacon.<br />
<br />
Legalábbis Varian (1980 AER) (A Model of Sales) és Stahl (1989 AER) (Oligpoplistic Pricing With Sequential Consumer Search) alapján nem.<br />
<br />
De pl. Stahl arra az érdekes eredményre jut, hogy a boltok számának növekedése monopol árúbbá teszi a piacot. Mert kicsi a valószínűsége, hogy valaki épp nálam köt ki, ezért le akarok akasztani mindent arról az egy szerencsétlenről.
https://kozgaz.blog.hu/2012/01/23/varakozasok_1/full_commentlist/1#c15623732
Válasz erre: Várakozások és közgazdaságtan
2012-01-25T01:42:19+01:00
2012-01-25T01:42:19+01:00
Neruo
http://blog.hu/user/218838
(nem olvastam át... annyira azért nem vonz a makró :)
https://kozgaz.blog.hu/2012/01/23/varakozasok_1/full_commentlist/1#c15623731
Válasz erre: Várakozások és közgazdaságtan
2012-01-25T01:40:28+01:00
2012-01-25T01:40:28+01:00
Neruo
http://blog.hu/user/218838
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2012/01/23/varakozasok_1?fullcommentlist=1#c15616153" class="reply_nick_100840" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15616153 );">@MakkosMaria</a>: vagy mondjuk ez és a következő oldal.<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.tankonyvtar.hu/penzugy/bevezetes-monetaris-080904-51">www.tankonyvtar.hu/penzugy/bevezetes-monetaris-080904-51</a>
https://kozgaz.blog.hu/2012/01/23/varakozasok_1/full_commentlist/1#c15623695
Válasz erre: Várakozások és közgazdaságtan
2012-01-25T01:03:19+01:00
2012-01-25T01:03:19+01:00
Neruo
http://blog.hu/user/218838
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2012/01/23/varakozasok_1?fullcommentlist=1#c15616153" class="reply_nick_100840" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15616153 );">@MakkosMaria</a>: Szerintem egy tanulságos, egyszerű kis modell Kydland-Prescott dinamikus inkonzisztenciát szemléltető modellje.<br />
<br />
Csúnya változat:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://astro.temple.edu/~swansonc/606ol/time-con/Time-con.htm">astro.temple.edu/~swansonc/606ol/time-con/Time-con.htm</a><br />
<br />
Eredeti cikk:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.tek.uni-corvinus.hu/files/szovegek/kydland_prescott_rules_rather_than_discretion.pdf">www.tek.uni-corvinus.hu/files/szovegek/kydland_prescott_rules_rather_than_discretion.pdf</a>
https://kozgaz.blog.hu/2012/01/23/varakozasok_1/full_commentlist/1#c15617840
Válasz erre: Várakozások és közgazdaságtan
2012-01-24T14:18:56+01:00
2012-01-24T14:18:56+01:00
kozgaztanar
http://blog.hu/user/274864
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2012/01/23/varakozasok_1?fullcommentlist=1#c15616153" class="reply_nick_100840" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15616153 );">@MakkosMaria</a>: Szia! Utána fogok nézni!
https://kozgaz.blog.hu/2012/01/23/varakozasok_1/full_commentlist/1#c15616153
Válasz erre: Várakozások és közgazdaságtan
2012-01-24T11:55:06+01:00
2012-01-24T11:55:06+01:00
MakkosMaria
http://blog.hu/user/100840
hello KGT, van a neten egy szep kis (hasznos) modell amiben a varakozasok szerepelnek? tudod, egy link egy olyan muvelt laikusnak, aki nem fel egy nehany egyenletes dinamikus modell bogaraszasatol a szabadidejeben :-)<br />
Elsoeveseknek meg menjen eloszor az alapmuveltseg, hatha elegendo info megmarad nekik abbol a megfelelo hitelkonstrukcio kivalasztasahoz a lakas/kocsivasarlas idejere.
https://kozgaz.blog.hu/2012/01/14/eu_kalozok_leminosites/full_commentlist/1#c15557069
Válasz erre: EU, kalózok, leminősítés
2012-01-19T08:36:49+01:00
2012-01-19T08:36:49+01:00
Verde Lunaria
http://blog.hu/user/588117
Na igen.. gonosz csúnya hitelminősítők....<br />
Vajon Soros Úrnak mi lehet a véleménye?
https://kozgaz.blog.hu/2011/11/30/mnb_alapkamat_arfolyam/full_commentlist/1#c15419616
Válasz erre: MNB, alapkamat, árfolyam
2012-01-06T15:44:49+01:00
2012-01-06T15:44:49+01:00
Verde Lunaria
http://blog.hu/user/588117
Az új helyzetről mikor olvashatunk egy kis értekezést, így a 320 feletti árfolyam idején?
https://kozgaz.blog.hu/2011/11/30/mnb_alapkamat_arfolyam/full_commentlist/1#c15353751
Válasz erre: MNB, alapkamat, árfolyam
2011-12-30T23:37:45+01:00
2011-12-30T23:37:45+01:00
bluemoon
http://blog.hu/user/50760
Játszanak velünk. Vagy úgy is mondhatnám, hogy szórakáznak velünk. <br />
Én még emlékszem olyanra is, hogy bizonyos személyek hogyan döntötték be egy távol-keleti ország valutáját. Csak úgy szórakozásból.
https://kozgaz.blog.hu/2011/11/30/mnb_alapkamat_arfolyam/full_commentlist/1#c15310920
Válasz erre: MNB, alapkamat, árfolyam
2011-12-25T11:35:03+01:00
2011-12-25T11:35:03+01:00
Enchantée
http://blog.hu/user/332897
Kellemes ünnepeket! :)
https://kozgaz.blog.hu/2011/11/30/mnb_alapkamat_arfolyam/full_commentlist/1#c15199965
Válasz erre: MNB, alapkamat, árfolyam
2011-12-13T18:18:03+01:00
2011-12-13T18:18:03+01:00
Verde Lunaria
http://blog.hu/user/588117
A konklúzió egyben tökéletes és elszomorító.
https://kozgaz.blog.hu/2010/03/22/sparta_es_a_penz/full_commentlist/1#c15029479
Válasz erre: Spárta és a pénz
2011-11-23T20:40:42+01:00
2011-11-23T20:40:42+01:00
tharg
http://blog.hu/user/669491
Akkor pontosítsunk még jobban. A spártaiak a vaspénzt mindössze 20 évig használták, Kr. e. 404-től vezették be, de gazdasági válságot okozott. Inkább csak mítoszként szolgál, az egyenlőséget szimbolizálja. Az egyenlőség kimutatására valószínűleg a Kr. e. 465-ös helótalázadás miatt volt szükség.
https://kozgaz.blog.hu/2011/10/28/gorog_salata_8/full_commentlist/1#c14994641
Válasz erre: Görög-saláta
2011-11-19T21:57:09+01:00
2011-11-19T21:57:09+01:00
aJeti
http://blog.hu/user/312573
már lassan egy hónapja kaptuk a salátát, milyen kiszolgálás ez?!<br />
<br />
:)
https://kozgaz.blog.hu/2011/10/12/marketing_76/full_commentlist/1#c14704800
Válasz erre: Marketing
2011-10-16T09:35:30+02:00
2011-10-16T09:35:30+02:00
bluemoon
http://blog.hu/user/50760
Hát be. <br />
Innen már csak egy lépés, hogy megnézzem, mi a csuda ez zombi-háborús dolog, és ha kedvelem a fajtáját elmenjek megnézni a filmet. <br />
...tudod azt, aminek lefoglalták a fegyver-kellékeik a rendőrök... <br />
:)<br />
Ilyen ez a gerilla marketing.<br />
<br />
De azért remélem, hogy tényleg rosszul voltak hatástalanítva azok a fegyverek, és valaki felelőst mégiscsak lecsuknak/megbüntetnek miatta, a fegyvereket meg elkobozzák. Mert az azért nem járja, hogy ne fizessen (meg) valaki ezért a húzásért/reklámért. Már csak az én igazságérzetem egyensúlya miatt is.
https://kozgaz.blog.hu/2011/10/12/marketing_76/full_commentlist/1#c14701787
Válasz erre: Marketing
2011-10-15T16:27:59+02:00
2011-10-15T16:27:59+02:00
csabagoly
http://blog.hu/user/569506
Hát vagy így sántít a történet, vagy úgy. Én először arra gondoltam, hogy simán a magyar rendőrök követtek el egy óriási bakit, és utána azért húzták az időt, hogy visszaadják, hátha kitalálnak valami mentséget a baklövésükre. De hát majd a menzán kell megérdeklődni, hogy mi is a teljes igazság. :)
https://kozgaz.blog.hu/2011/10/12/marketing_76/full_commentlist/1#c14676439
Válasz erre: Marketing
2011-10-12T13:25:10+02:00
2011-10-12T13:25:10+02:00
kataflammable
http://blog.hu/user/363417
ha tényleg ott ebédel, holnap időben szólj,lécci :)
https://kozgaz.blog.hu/2011/09/22/vajon_mi_1/full_commentlist/1#c14676045
Válasz erre: ... vajon mi?
2011-10-12T12:53:52+02:00
2011-10-12T12:53:52+02:00
kataflammable
http://blog.hu/user/363417
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2011/09/22/vajon_mi_1?fullcommentlist=1#c14547812" class="reply_nick_100840" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14547812 );">@MakkosMaria</a>: osztom ezt a véleményt. amúgy dúskálnak az egyetemek a jó oktatókban?
https://kozgaz.blog.hu/2010/12/14/keszpenzfelvetel_hitelkartyarol/full_commentlist/1#c14658147
Válasz erre: Készpénzfelvétel hitelkártyáról
2011-10-10T12:21:30+02:00
2011-10-10T12:21:30+02:00
csabagoly
http://blog.hu/user/569506
<a rel="nofollow" href="http://www.metropol.hu/gazdasag/cikk/791280">www.metropol.hu/gazdasag/cikk/791280</a>
https://kozgaz.blog.hu/2011/05/04/helybeli_vs_turista/full_commentlist/1#c14554631
Válasz erre: Helybeli - turista modell
2011-09-27T09:12:20+02:00
2011-09-27T09:12:20+02:00
kozgaztanar
http://blog.hu/user/274864
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2011/05/04/helybeli_vs_turista?fullcommentlist=1#c14541199" class="reply_nick_218838" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14541199 );">@Neruo</a>: nem, nem én<br />
http://bookline.hu/product/home!execute.action?id=49712&type=22&_v=Modern_piacelmelet
https://kozgaz.blog.hu/2011/09/22/vajon_mi_1/full_commentlist/1#c14547812
Válasz erre: ... vajon mi?
2011-09-26T12:21:59+02:00
2011-09-26T12:21:59+02:00
MakkosMaria
http://blog.hu/user/100840
esetleg azt meg nem tudja, hogy lesz-e penze a vegen fizetni, viszont a szolgaltatasi kotelezettseg (kiirt kurzus, felvett tanulok) mar fennall :-)
https://kozgaz.blog.hu/2011/05/04/helybeli_vs_turista/full_commentlist/1#c14541199
Válasz erre: Helybeli - turista modell
2011-09-25T12:34:57+02:00
2011-09-25T12:34:57+02:00
Neruo
http://blog.hu/user/218838
Persze, a meglatas rendben. Csak az episztemikus szint behozatala (ki mit tud) nem vilagos. Ez a meglatas pedig egyszerubb ennel, ld. az en magyarazatom.<br />
<br />
Egyebkent honnan szarmazik a modell? Vagyishogy az intuicio nyilvanvalo, de te talatad ki?
https://kozgaz.blog.hu/2010/07/25/poligamy_2018/full_commentlist/1#c14535796
Válasz erre: Poligamy
2011-09-24T10:51:32+02:00
2011-09-24T10:51:32+02:00
kozgaztanar
http://blog.hu/user/274864
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2010/07/25/poligamy_2018?fullcommentlist=1#c14530527" class="reply_nick_218838" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14530527 );">@Neruo</a>: na, az tuti, hogy jó kis modellt (modelleket) lehetne szerkeszteni erre a problémahalmazra! :)<br />
p valószínűség nyilván a férfi jövedelmével egyenesen, míg az első feleség érdekérvényesítő képességével (bármit is jelentsen ez :) fordítottan arányos
https://kozgaz.blog.hu/2011/05/04/helybeli_vs_turista/full_commentlist/1#c14535763
Válasz erre: Helybeli - turista modell
2011-09-24T10:47:01+02:00
2011-09-24T10:47:01+02:00
kozgaztanar
http://blog.hu/user/274864
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2011/05/04/helybeli_vs_turista?fullcommentlist=1#c14531821" class="reply_nick_218838" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14531821 );">@Neruo</a>: amennyire én értem, az egésznek az a lényege, hogy azt próbálja megmagyarázni, hogy miért jöhet létre 2 ár a piacon. Az eredeti modellben (teljes informáltság) 1 ár jön létre, ami egyensúlyi, míg a valóságban azt látjuk, hogy előfordulhat olyan helyzet, ahol nem 1 ár jön létre. <br />
<br />
Mondjuk van Firenze belvárosa (Duomo :), ahol sok a turista, kevés a helybéli. Itt más lesz ugyanannak a terméknek az ára, mint a külvárosban, ahol sok a helybeli, kevés a turista. Mennyivel lehet magasabb a belvárosi ár? Annyival, amennyi a turista információszerzési (+ helyváltoztatási) költsége.<br />
<br />
Így?
https://kozgaz.blog.hu/2011/09/22/vajon_mi_1/full_commentlist/1#c14534884
Válasz erre: ... vajon mi?
2011-09-24T06:58:21+02:00
2011-09-24T06:58:21+02:00
csabagoly
http://blog.hu/user/569506
Hát így fél éven át tudná az egyetem forgatni azt a tőkét. Vagy esetleg még nincsen meg az a tőke, és akkorra tudja megszerezni.
https://kozgaz.blog.hu/2011/05/04/helybeli_vs_turista/full_commentlist/1#c14531821
Válasz erre: Helybeli - turista modell
2011-09-23T16:34:09+02:00
2011-09-23T16:34:09+02:00
Neruo
http://blog.hu/user/218838
Sajnos en ezt a modellt ilyen formajaban nem ertem.<br />
<br />
A turista tudja, hogy o turista, (halmazelmeleti ertelemben is), a helybeli pedig tudja, hogy o helybeli.<br />
<br />
A boltos nem tudja, hogy T jon be, vagy H. Halmazelmeleti ertelemben. Van viszont egy _velekedese_, egy valoszinusegeloszlasa az allapotok felett.<br />
<br />
A boltos arrol dont, hogy magas vagy alacsony arat szabjon. Ha turista jott be, es magas aru a bolt, akkor megveszi sokert (2). Ha helybeli, akkor o nem veszi meg (0). A profitja p*2+(1-p)*0.<br />
<br />
Ha alacsony arat szab, akkor a turista is meg a helyi is megveszi 1-ert: profit=1.<br />
<br />
Tehat ha p*2 > 1, akkor magas arat szab, egyebkent alacsonyat.<br />
<br />
Es tegyuk fel, hogy a velekedes egybeesik a relativ gyakorisaggal csoportonkent.<br />
<br />
En igy ertelmezem.<br />
<br />
De az oran latolgatott kerdesnek egyebkent sincs tul sok veleje, mert a jatek maga altalaban koztudott tudas, tehat amit en tudok, azt tudom, hogy a masik tudja hogy en tudom ... (ad infinitum). (Ha meg nem, akkor eleg gyorsan csunya matematikai agyzsibbasztasba fajul a dolog).
https://kozgaz.blog.hu/2010/07/25/poligamy_2018/full_commentlist/1#c14530527
Válasz erre: Poligamy
2011-09-23T13:35:41+02:00
2011-09-23T13:35:41+02:00
Neruo
http://blog.hu/user/218838
Becker 1973-74 tovabbra is ;)<br />
<br />
De egyebkent nyilvan egesz eletere optimalizal, es a turelmetlensegi parametert megfeleloen beallitva megeri frigyre lepni. Vagy akar meg is valtoztathatjuk a hasznossagi fuggveny parameteret (ti. tobbedik feleseg externalia), es minden idoszakban p valoszinuseggel lesz uj feleseg, 1-p-vel nem.<br />
<br />
Aztan lehet jatszani p-vel. Vagy nyugaton p a valas, ujra kereses, 1-p a nem valas. <br />
<br />
Rekurziv modon felirva akar meg egyszeruen is kezelheto. Szamitogeppel mindenkepp.
https://kozgaz.blog.hu/2011/09/22/vajon_mi_1/full_commentlist/1#c14529913
Válasz erre: ... vajon mi?
2011-09-23T12:22:54+02:00
2011-09-23T12:22:54+02:00
vigike
http://blog.hu/user/164534
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2011/09/22/vajon_mi_1?fullcommentlist=1#c14529889" class="reply_nick_274864" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14529889 );">@kozgaztanar</a>: Amennyiben állami egyetemről van szó, az mindenhol így működik, és valószínű cash flow okai vannak... Vannak olyan egyetemek, ahol belsős oktatónak féléves, egyéves csúszással fizetnek extra pénzeket. Van másik egyetem, ahol szintén úgy megy külsősnek a kifizetés, ahogyan te mondtad.
https://kozgaz.blog.hu/2011/09/22/vajon_mi_1/full_commentlist/1#c14529889
Válasz erre: ... vajon mi?
2011-09-23T12:19:47+02:00
2011-09-23T12:19:47+02:00
kozgaztanar
http://blog.hu/user/274864
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2011/09/22/vajon_mi_1?fullcommentlist=1#c14528249" class="reply_nick_338503" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14528249 );">@enyedyakos</a>: :)<br />
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2011/09/22/vajon_mi_1?fullcommentlist=1#c14528904" class="reply_nick_164534" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14528904 );">@vigike</a>: ilyen feltételekkel nem vállaltam<br />
<br />
Várom a további megfejtéseket!
https://kozgaz.blog.hu/2011/09/22/vajon_mi_1/full_commentlist/1#c14528904
Válasz erre: ... vajon mi?
2011-09-23T10:33:40+02:00
2011-09-23T10:33:40+02:00
vigike
http://blog.hu/user/164534
neked legalább kifizetik...
https://kozgaz.blog.hu/2011/09/22/vajon_mi_1/full_commentlist/1#c14528249
Válasz erre: ... vajon mi?
2011-09-23T09:20:55+02:00
2011-09-23T09:20:55+02:00
enyedyakos
http://blog.hu/user/338503
Figyelmesség, így lesz pénz karácsonyi ajándékra és nyaralásra ;)
https://kozgaz.blog.hu/2010/07/25/poligamy_2018/full_commentlist/1#c14518563
Válasz erre: Poligamy
2011-09-22T09:46:56+02:00
2011-09-22T09:46:56+02:00
kozgaztanar
http://blog.hu/user/274864
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2010/07/25/poligamy_2018?fullcommentlist=1#c14515745" class="reply_nick_218838" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14515745 );">@Neruo</a>: lehet, hogy több jog jár az elsőnek, de ugyanakkor a kiinduló állapothoz (1 feleség) megváltozása (+1 feleség) neki nem tudom, hogy határhaszon oldalon mit hoz, de hogy határköltség oldalon sokat, az tuti. :)<br />
<br />
ps: köszönöm a kommenteket, hasznosak, elgondolkodtatóak!
https://kozgaz.blog.hu/2011/08/22/fogyasztoi_magatartas_es_az_alkalmazkodo_racionalitas/full_commentlist/1#c14518516
Válasz erre: A fogyasztó racionalitása
2011-09-22T09:42:37+02:00
2011-09-22T09:42:37+02:00
kozgaztanar
http://blog.hu/user/274864
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2011/08/22/fogyasztoi_magatartas_es_az_alkalmazkodo_racionalitas?fullcommentlist=1#c14515411" class="reply_nick_218838" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14515411 );">@Neruo</a>: igen, igen... mindenben egyetértek<br />
az egészben az a "fura", hogy a gazdaságpolitikai döntéseknél (környezeti feltételek megváltoztatása) egyáltalán nem készülnek mikroszimulációs anyagok /tisztelet a kivételnek/, vagy ha mégis, akkor a döntéshozó kb. nem hiszi el, hogy az lesz, amit leírtak neki a szakértők. Aztán meg csodálkoznak, hogy erre vagy arra az intézkedésre miért úgy reagált a mikroszint...<br />
Szerintem kőbe kéne vésni minden minisztérium előcsarnokába, hogy "A mikroszint mindig reagál!" ... hátha egyszer megjegyzik :)
https://kozgaz.blog.hu/2010/07/25/poligamy_2018/full_commentlist/1#c14515745
Válasz erre: Poligamy
2011-09-21T21:07:19+02:00
2011-09-21T21:07:19+02:00
Neruo
http://blog.hu/user/218838
No de nem boldog =/= nem hasznos(abb, mint egyedul). Es akkor mar Becker 1973-74-nel vagyunk.<br />
<br />
Bar nem vagyok az iszlam szakertoje, de ugy emlekszem egyszer azt hallottam, hogy viszont az elso felesegnek jar a legtobb jog, penz stb. Ime, a coase-i alku.<br />
<br />
Csak gondolatok...
https://kozgaz.blog.hu/2011/08/22/fogyasztoi_magatartas_es_az_alkalmazkodo_racionalitas/full_commentlist/1#c14515415
Válasz erre: A fogyasztó racionalitása
2011-09-21T20:34:08+02:00
2011-09-21T20:34:08+02:00
Neruo
http://blog.hu/user/218838
2., 3. bekezdes akarom mondani.
https://kozgaz.blog.hu/2011/08/22/fogyasztoi_magatartas_es_az_alkalmazkodo_racionalitas/full_commentlist/1#c14515411
Válasz erre: A fogyasztó racionalitása
2011-09-21T20:33:24+02:00
2011-09-21T20:33:24+02:00
Neruo
http://blog.hu/user/218838
Ugyan van egy discalimer a bejegyzes elejen a nem-tudomanyossagrol, de azert egy kis pontositas nem art:<br />
<br />
1. Nem lehet aggregalt hasznossagi fuggvenyt felirni a haztartasnak? No persze ezzel megkockaztatjuk, hogy esetlegesen szetesik a dontes konzisztenciaja, es akkor volt modell-nincs modell (sajna igen, a mikrookonomia igen torekeny dolog).<br />
<br />
2. Ha makrookonomiai kerdeseket vizsgalsz, akkor a nem Makro 0.0.1 modellek tobbnyire reprezentativ haztartasnak nevezik azt amivel dolgoznak. Es pl. egy egyuttelo-nemzedekek modellben egyertelmuen elkulonitik a (minimum) ket nemzedeket fogyasztas es bevetel oldalrol is. Es siman bele lehet rakni az utazasi tamogatast mint transzfert az idos nemzedekhez.<br />
<br />
No persze ettol meg a 2., 3. kerdesfelvetes relevans.
https://kozgaz.blog.hu/2011/09/05/maganjoszag_kozpenzbol/full_commentlist/1#c14459983
Válasz erre: Magánjószág közpénzből
2011-09-14T20:56:49+02:00
2011-09-14T20:56:49+02:00
MakkosMaria
http://blog.hu/user/100840
Hat megis a tandij lenne legatlathatobb modja a finanszirozasnak (korulbastyazva normalis kolcsonokkel, raszorultsag es eredmeny alapu segelyekkel) De ezt nem propagalhatjak azok, akik ellene kezdemenyeztek nepszavazast...
https://kozgaz.blog.hu/2011/09/05/maganjoszag_kozpenzbol/full_commentlist/1#c14402535
Válasz erre: Magánjószág közpénzből
2011-09-10T10:20:59+02:00
2011-09-10T10:20:59+02:00
csabagoly
http://blog.hu/user/569506
Pozitív externália mondjuk, ha külföldön is dolgozik az illető, de magyarságának felvállalásával lényegében egy kedvező marketinget folytat a környezetében. Azt levonják a számlából? A korlátozás viszont negatív hatásokkal jár együtt, ezt akkor cserébe mivel kompenzálják? Azt hiszem ennél kézenfekvőbb megoldás lenne nem elkergetni a lelkes munkavállalókat.
https://kozgaz.blog.hu/2011/09/05/maganjoszag_kozpenzbol/full_commentlist/1#c14370412
Válasz erre: Magánjószág közpénzből
2011-09-06T10:46:22+02:00
2011-09-06T10:46:22+02:00
kozgaztanar
http://blog.hu/user/274864
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2011/09/05/maganjoszag_kozpenzbol?fullcommentlist=1#c14363706" class="reply_nick_164534" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14363706 );">@vigike</a>: Tulajdonképpen miért lenne baj a hallgatói elvándorlás? akinek van tehestsége ösztöndíjat szerezni, vagy pénze kifizetni a kinti tandíjat az most is megy - vsz sem tehetségesből, sem pénzesből nem lenne hirtelen sokkal több.<br />
Szerintem igenis működne, hogy minden képzést beárazunk, aztán a hallgató választhat, hogy saját zsebből fizeti, vagy valaki máséból (ez lehet vállalat, önkormányzat, állami alap vagy a szülei). Ha máséból, akkor annak tartozik. Hogy mivel, az függhet a szerződőtől, a szerződés tárgyától - igen pl. hiányszakmáknál lehet sokkal kedvezőbb a szerződés -, hogy mikor fizeti vissza vagy mivel, az megint lehet sokszínű: fizethet ő maga munkával, adózással, de fizethet /elvándorlás esetén/ a külföldi ország is vagy a fogadó vállalat. Igen, pont úgy, mint a focistáknál. Persze, hogy ki kéne dolgozni. De a probléma (magánjószágra tesz szert közfinanszírozással) a jelenlegi technikai feltételek mellett nagyjából megoldható.
https://kozgaz.blog.hu/2011/09/05/maganjoszag_kozpenzbol/full_commentlist/1#c14363706
Válasz erre: Magánjószág közpénzből
2011-09-05T15:19:15+02:00
2011-09-05T15:19:15+02:00
vigike
http://blog.hu/user/164534
Az ötlet így, ilyen formában nem értelmezhető. lásd még az MTA elnök reakciója:<br />
<a rel="nofollow" href="http://mandiner.hu/cikk/20110905_palinkas_szerint_rossz_hoffmann_otlete">mandiner.hu/cikk/20110905_palinkas_szerint_rossz_hoffmann_otlete</a><br />
Valami hasonló egyébként működik, ha jól tudom, a focistáknál, hogy a nevelő egyesület x ideig kap pénzt volt játékosai átigazolásai után. Az ötlet tehát jó, csak némileg specifikálnia kéne... Illetve a Pálinkás által felvázolt diákelvándorlás is problémás lehet. Én sokkal inkább pártolnám a kollektív tandíjat utólagos visszafizetéssel (ala Anglia), és hiányszakmákban tandíjmentességgel.
https://kozgaz.blog.hu/2011/08/22/fogyasztoi_magatartas_es_az_alkalmazkodo_racionalitas/full_commentlist/1#c14295192
Válasz erre: A fogyasztó racionalitása
2011-08-26T11:12:21+02:00
2011-08-26T11:12:21+02:00
kozgaztanar
http://blog.hu/user/274864
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2011/08/22/fogyasztoi_magatartas_es_az_alkalmazkodo_racionalitas?fullcommentlist=1#c14290561" class="reply_nick_100840" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14290561 );">@MakkosMaria</a>: bizony érdekes megélni, hogy nekik már történelem, amit mi megéltünk!<br />
Régen írtál, hiányzott.
https://kozgaz.blog.hu/2011/08/22/fogyasztoi_magatartas_es_az_alkalmazkodo_racionalitas/full_commentlist/1#c14290561
Válasz erre: A fogyasztó racionalitása
2011-08-25T17:04:27+02:00
2011-08-25T17:04:27+02:00
MakkosMaria
http://blog.hu/user/100840
Jo, nosztalgikus peldak. <br />
Az is igaz, hogy a mostani diakjaid kozul senki sem elt meg az $50-os valutakeret idejen, hallotak-e vajon a Gorenje, mint szimbolika peldajarol?
https://kozgaz.blog.hu/2011/08/15/jakab_andor_es_a_kozgazdasagtan/full_commentlist/1#c14226287
Válasz erre: Jakab Andor és a közgazdaságtan
2011-08-16T23:13:26+02:00
2011-08-16T23:13:26+02:00
kozgaztanar
http://blog.hu/user/274864
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2011/08/15/jakab_andor_es_a_kozgazdasagtan?fullcommentlist=1#c14225486" class="reply_nick_13567" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14225486 );">@mcs</a>: elnézést kérek, pontatlan voltam! valójában nem arra gondoltam, hogy nem olvasta, hanem arra, hogy nem olvasta el figyelmesen.<br />
a rögvalóság az, amit a végén nem odalökök, hanem kiemelek, és ami mint azt írtam éppen a lényegi mondanivalója lehetne Jakab Andornak, ha nem sikkadna el a sok felesleges fecsegés mellett, nevezetesen az, hogy ma nincs kockázati tőkekihelyezés Magyarországon.<br />
Jakab Andor írását nem elméleti szinten kritizáltam, illetve csak annyiban, amennyiben maga az írás elméeti szinten mozgott: a szerző hipotetikusan onnan indult, hogy eladja a házát és így 30 millió forint tőkéhez jut. Én arra kívántam rámutatni, hogy 30 millió forint tőkét a szerző szerint leírt feltételek mellett igenis jobb a feltételezett vállalkozásba fektetni, mint a feltételezetthez hasonló fizetéssel járó alkalmazotti lét mellett bankba tenni, mert a vállalkozás adózás előtti hozama magasabb a banki alternatíva hozamánál.<br />
Vagyis arra kívántam rámutatni, hogy ha "ezért nem ad munkát", az badarság.<br />
<br />
Természetesen ha nincs az induláshoz szükséges tőke, akkor nincs maga a dilemma sem. És mint egy másik kommentre válaszul írtam, épeszű ember nem adja el a lakását, hogy induló tőkéje legyen. Ezzel visszakanyarodtunk az általam kiemelt alapproblémához.
https://kozgaz.blog.hu/2011/08/15/jakab_andor_es_a_kozgazdasagtan/full_commentlist/1#c14225486
Válasz erre: Jakab Andor és a közgazdaságtan
2011-08-16T21:41:15+02:00
2011-08-16T21:41:15+02:00
mcs
http://blog.hu/user/13567
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2011/08/15/jakab_andor_es_a_kozgazdasagtan?fullcommentlist=1#c14222755" class="reply_nick_274864" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14222755 );">@kozgaztanar</a>: szerintem sikerült, pont ez alapján próbáltam rámutatni arra a belső koherenciazavarra, hogy a valóság alapvető problémáit kigyűjtő cikket nem célszerű úgy kritizálni, hogy egy valóságtól távoli, ideális avagy elvi síkra tesszük a kritika mércéjét, majd a végén odalökünk egy mondatot, hogy persze a valós állapotok is rosszak.<br />
<br />
merthogy nem az az alapprobléma, hogy az elvi közgazdaságtan nem működik, hanem, hogy a reálgazdaság és az azt szabályozó környezet vérzik sok sebből.<br />
<br />
a kommunikációt se nagyon segíti elő, ha ön visszamutogat az írására, ha eleve felmerülhet, hogy nem olvastam el a cikket, akkor mi értelme velem beszélni? ha meg úgy gondolja, hogy van értelme beszélni velem, akkor illenék feltételezni, hogy elolvastam a cikket. nem értem ezt a hozzáállást. kontraproduktív.
https://kozgaz.blog.hu/2011/08/15/jakab_andor_es_a_kozgazdasagtan/full_commentlist/1#c14222755
Válasz erre: Jakab Andor és a közgazdaságtan
2011-08-16T15:20:06+02:00
2011-08-16T15:20:06+02:00
kozgaztanar
http://blog.hu/user/274864
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2011/08/15/jakab_andor_es_a_kozgazdasagtan?fullcommentlist=1#c14220878" class="reply_nick_13567" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14220878 );">@mcs</a>: nem tudom, sikerült-e esetleg a posztot is elolvasnia? felhívnám figyelmét a poszt végén kékkel kiemelt szövegre. <br />
Kedves, hogy jó reggelt kívánt, szép reggelt Önnek is!
https://kozgaz.blog.hu/2011/08/15/jakab_andor_es_a_kozgazdasagtan/full_commentlist/1#c14220878
Válasz erre: Jakab Andor és a közgazdaságtan
2011-08-16T12:07:41+02:00
2011-08-16T12:07:41+02:00
mcs
http://blog.hu/user/13567
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2011/08/15/jakab_andor_es_a_kozgazdasagtan?fullcommentlist=1#c14218804" class="reply_nick_274864" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14218804 );">@kozgaztanar</a>: "ha úgy kezdődne, hogy elmentem a bankba, kaptam 30 miliós hitelt, és ebből... akkor a nyereségből simán kifizetheti a bankhitel kamatterheit és a tőketörlesztést, van egy majd' 500 ezres fizetése és megmaradt a háza."<br />
<br />
de nem úgy kezdődik, mert a realitások mást mutatnak. és JA, meg még néhányan, itt élünk, ebben a realitásban, ahol nincs induló hitel(tőke), vagy csak a meglévő házra rájelzálogozva, ami ugye pont az a kockázat, amit nem szeretnénk vállalni.<br />
<br />
a lehetne, meg az úgy lenne jó szép fogalmak, de maximum a katedrán érvényesek, ha kiballagunk hátra a büfébe, akkor máris találkozhat a rögvalósággal, ahol szürke foglalkoztatás van, számla nélküli anyagbeszerzés és zsebszerződés.<br />
<br />
jó reggelt kívánok.
https://kozgaz.blog.hu/2011/08/15/jakab_andor_es_a_kozgazdasagtan/full_commentlist/1#c14218804
Válasz erre: Jakab Andor és a közgazdaságtan
2011-08-16T08:09:44+02:00
2011-08-16T08:09:44+02:00
kozgaztanar
http://blog.hu/user/274864
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2011/08/15/jakab_andor_es_a_kozgazdasagtan?fullcommentlist=1#c14217521" class="reply_nick_34556" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14217521 );">@Freemen</a>: a reálhozam a hozam százalékosan kifejezve, majd osztva az inflációs rátával - ezt sem a vállalkozás, sem a banki alternatíva esetén nem számoltuk. Vagy mindkét esetben reálhozammal kell számolnunk, vagy mindkét esetben nominálissal.<br />
Igen, az írás valóban arról szól (részben), hogy valaki eladja a házát, ect. Jómagam ettől óva intenék mindenkit, le is írtam, hogy az induláshoz szükséges tőkét banki hitelként szoktuk feltételezni. Higgye el, hogy még jól működő kapitalizmusokban (pl. Németország) sem szokás eladni a házat, hogy vállalkozást indítson valaki. Jakab Andor példája egyszerűen rossz. Akkor lenne jó, ha úgy kezdődne, hogy elmentem a bankba, kaptam 30 miliós hitelt, és ebből... akkor a nyereségből simán kifizetheti a bankhitel kamatterheit és a tőketörlesztést, van egy majd' 500 ezres fizetése és megmaradt a háza. A tragédia az (ezt is leírtam), hogy azért nem kezdődhet így, mert nincs ma (tőkepiaci) finanszírozója az induló kisvállalkozásoknak.<br />
<br />
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2011/08/15/jakab_andor_es_a_kozgazdasagtan?fullcommentlist=1#c14217445" class="reply_nick_74457" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14217445 );">@cserepj</a>: amit leír, az valós probléma. Csalók között nehéz becsületesnek lenni, szent igaz. Az egyetlen orvosság, az, ha olyat tudunk felmutatni - kínálni, szolgáltatni, amit más nem. Ebben az esetben nem lesznek sem csaló, sem nem csaló versenytársaink. <br />
Ha valóban lehetetlen lenne ma Magyarországon vállalkozni, akkor nem lenne Kürt Zrt, vagy Szentkirályi ásványvíz sem, nem gondolja? Az elmúlt években a szemem előtt stabilizálódott egy magánóvoda, és még sorolhatnám. Nem azt mondom, hogy nem igaz, amit írt a kommentben, de azt igen, hogy nem a teljes igazság.<br />
<br />
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2011/08/15/jakab_andor_es_a_kozgazdasagtan?fullcommentlist=1#c14217764" class="reply_nick_595945" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14217764 );">@multesimus</a>: köszönöm értékes hozzászólását!<br />
<br />
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2011/08/15/jakab_andor_es_a_kozgazdasagtan?fullcommentlist=1#c14217886" class="reply_nick_385738" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14217886 );">@nicknev1</a>: köszönöm értékes hozzászólását!
https://kozgaz.blog.hu/2011/08/15/jakab_andor_es_a_kozgazdasagtan/full_commentlist/1#c14217886
Válasz erre: Jakab Andor és a közgazdaságtan
2011-08-15T22:15:56+02:00
2011-08-15T22:15:56+02:00
nicknev1
http://blog.hu/user/385738
Fizettek Önnek ezért az írásért, vagy valóban ennyire tájékozatlan a magyar vállalkozásokat illetően?<br />
Ebben az országban nem szabad vállalkozni! Az állam kapzsi és kiszámíthatatlan.
https://kozgaz.blog.hu/2011/08/15/jakab_andor_es_a_kozgazdasagtan/full_commentlist/1#c14217764
Válasz erre: Jakab Andor és a közgazdaságtan
2011-08-15T21:59:31+02:00
2011-08-15T21:59:31+02:00
multesimus
http://blog.hu/user/595945
És még tanárok is képesek megmutatni ország-világ előtt, hogy miért özönlik a rengeteg semmirekellő buta ember a közgázról. Milyenek lennének, ha a tanáruk is hülye mint a ...gg<br />
<br />
Lehet moderálni tanár úr, látom gondolkodni úgysem tud, de a képe nagy.
https://kozgaz.blog.hu/2011/08/15/jakab_andor_es_a_kozgazdasagtan/full_commentlist/1#c14217521
Válasz erre: Jakab Andor és a közgazdaságtan
2011-08-15T21:25:19+02:00
2011-08-15T21:25:19+02:00
G.Freeman
http://blog.hu/user/34556
Van egy-két tényező amit érdemes még figyelembe venni, például ha valakinek van harminc milliója a bankban, és év végén szépen kiveszi a hozamot, akkor X év után a pénze elinflálódik. A tőke csak a kamattal együtt nyújt némi reálhozamot. <br />
Más: az írás arra van kihegyezve hogy ha valaki eladja a házát hogy céget indítson, és a meglevő rizikókat sem kalkuláljuk hanem feltételezzük az adott kondíciók szerinti rentabilitást, előbb-utóbb rájövünk hogy a cég még optimális esetben is csak évek hosszú sora után hozza be azt a pénzt amit létrehozásáért feláldoztunk. <br />
A befektetések körülbelül tíz év után lesznek nullszaldósok, azonban aki a saját házát áldozza be egy magyarországi cég létrehozására, az a mellékelt ábra szerint rosszul jár. persze lehet a céget optimalizálni, de a példa az adott körülményekre vonatkozólag jól illusztrálja a magyarországi helyzetet. <br />
És ez csak az ideális körülményeket mutatja, nem számol a gazdasági folyamatok negatív hatásaival, amennyiben a körülményekben hátrányos fordulatok állnak be.
https://kozgaz.blog.hu/2011/08/15/jakab_andor_es_a_kozgazdasagtan/full_commentlist/1#c14217445
Válasz erre: Jakab Andor és a közgazdaságtan
2011-08-15T21:13:21+02:00
2011-08-15T21:13:21+02:00
cserepj
http://blog.hu/user/74457
"az a baj, hogy a 310000 Ft/hó adózás előtti eredmény kevés (még mindig nem értem, hogy miért az."<br />
<br />
Az a cikk nem arról szól, hogy ez kevés lenne, hanem arról, hogy a feketéző konkurencia miatt nem fog teljesülni ez az üzleti terv. Ha a konkurencia szürkén/feketén fizeti az alkalmazottait, ezzel olyan versenyelőnyre tesz szert a magyar piacon, amivel csak akkor tudsz versenyezni, ha te is feketézni kezdesz. Vajon miért lett Magyarország a többszázezer evás egyszemélyes vállalkozás országa? Tudjuk mekkora versenyelőny például az IT piacon, hogy nagy cégek a konzulenseiket/fejlesztőiket evás alvállalkozóként tudják tartani, kvázi permanensen? <br />
<br />
"Ha van 30 millió forint tőke, akkor higgye el nekem (...) meg lehet találni azt a területet, ahol magasabb jövedelmezőséggel lehet a tőkét befektetni "<br />
<br />
Naigen. A 30-ból 10-zel megkenünk valami döntéshozót, 20-ból fizetünk alkalmazottakat egy évig, akik majd csinálnak valami sz.r melót a korrumpált döntéshozónak évi százmilliókért. Jobb esetben. Rosszabb esetben alkalmazott sincs, teljesítés sincs, csak a számlázás. Nagy recept.<br />
<br />
Nem a jövedelmezőség lenne itt a lényeg, hanem az a tudat, hogy az ember hozzátesz valamit a világhoz, a gazdasághoz. A mérnökagyat teszemazt öt éven át erre trenírozzák: az a dolgod, azért képzünk, azért tanulsz, hogy 40 éven át minden nap növeld a gdp-t.
https://kozgaz.blog.hu/2011/08/15/jakab_andor_es_a_kozgazdasagtan/full_commentlist/1#c14217423
Válasz erre: Jakab Andor és a közgazdaságtan
2011-08-15T21:08:32+02:00
2011-08-15T21:08:32+02:00
G.Freeman
http://blog.hu/user/34556
Bevallom, nem olvastam át kellő alapossággal, de annyit előrebocsátanék hogy a magyar gazdasági miliő általános sanyarú állapota igazolja Jakab Andor igazát, végül csak annyit, hogy sejthetően nem véletlen az, hogy a magyar elektromos kisautót sem Magyarországon fogják gyártani, hanem Németországban.
https://kozgaz.blog.hu/2011/07/24/balaton_2178/full_commentlist/1#c14096378
Válasz erre: Balaton
2011-07-29T09:10:59+02:00
2011-07-29T09:10:59+02:00
hzizi
http://blog.hu/user/241759
Igen, ez a jó hozzáállás - ha esik uszodába kell menni, valami más programot (kiállítás stb) találni. Sajnos a mai világban már minden pénzbe kerül, de szerintem kezdjük már megszokni.
https://kozgaz.blog.hu/2011/07/24/balaton_2178/full_commentlist/1#c14087985
Válasz erre: Balaton
2011-07-27T18:41:22+02:00
2011-07-27T18:41:22+02:00
ricardo
http://blog.hu/user/177990
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2011/07/24/balaton_2178?fullcommentlist=1#c14060075" class="reply_nick_312573" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14060075 );">@aJeti</a>: Kedves cimborám örökbecsű mondását idezve: az élet pénzbe kerül. (De grátisz megosztom no.1-es aranyköpését is: nincs hideg, csak úgy érzed.)
https://kozgaz.blog.hu/2011/07/24/balaton_2178/full_commentlist/1#c14072643
Válasz erre: Balaton
2011-07-26T00:06:43+02:00
2011-07-26T00:06:43+02:00
bluemoon
http://blog.hu/user/50760
Vagy úgy! Egy nagyi, Lellétől 15 percre, megfizethetetlen! De oda akkor kell és lehet menni, amikor kánikula van. Azaz bármikor. <br />
Most, speciel Pesten 16 fok van, és ez már nekem is hideg. Különösen a múlt héten ilyenkori 36 fokhoz képest...
https://kozgaz.blog.hu/2011/07/24/balaton_2178/full_commentlist/1#c14065656
Válasz erre: Balaton
2011-07-25T15:05:04+02:00
2011-07-25T15:05:04+02:00
kozgaztanar
http://blog.hu/user/274864
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2011/07/24/balaton_2178?fullcommentlist=1#c14064115" class="reply_nick_50760" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14064115 );">@bluemoon</a>: itt most volt egy behozhatatlan előny: a nagyinál aludtunk minden este Lellétől 15 perc autózásnyira. <br />
<br />
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2011/07/24/balaton_2178?fullcommentlist=1#c14063916" class="reply_nick_332897" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14063916 );">@Enchantée</a>: nem, egy tetkós automatából lehetett megnyerni, ha dobtál be pénzt :)<br />
<br />
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2011/07/24/balaton_2178?fullcommentlist=1#c14060075" class="reply_nick_312573" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14060075 );">@aJeti</a>: pénz? az kell.
https://kozgaz.blog.hu/2011/07/24/balaton_2178/full_commentlist/1#c14064115
Válasz erre: Balaton
2011-07-25T12:44:10+02:00
2011-07-25T12:44:10+02:00
bluemoon
http://blog.hu/user/50760
Ezért szoktam én ajánlgatni a tengerpartot. Drágábbnak nem drágább, csak messzebb van, és nyáron mindig jó idő van. (bár Pestről autópályán már cikra 507 km-re elérhető a tengerpart-Rijeka, Krk sziget is csak 530 km.)<br />
Ahogy láttam a szállás árak is pont ugyanakkorák.
https://kozgaz.blog.hu/2011/07/24/balaton_2178/full_commentlist/1#c14063916
Válasz erre: Balaton
2011-07-25T12:26:45+02:00
2011-07-25T12:26:45+02:00
Enchantée
http://blog.hu/user/332897
Na, szép kilátások! ;) Köthetem fel a gatyámat ilyen árfolyamok mellett kisgyerekkel az oldalamon! :D<br />
Az a kalózos tetoválás az valami rágóban volt, vagy hogyan???
https://kozgaz.blog.hu/2011/07/24/balaton_2178/full_commentlist/1#c14060075
Válasz erre: Balaton
2011-07-24T21:15:32+02:00
2011-07-24T21:15:32+02:00
aJeti
http://blog.hu/user/312573
...pénz?
https://kozgaz.blog.hu/2011/07/12/allamadossag_svajci_frank_kanikula/full_commentlist/1#c13975866
Válasz erre: Államadósság, svájci frank, kánikula
2011-07-13T15:20:46+02:00
2011-07-13T15:20:46+02:00
aJeti
http://blog.hu/user/312573
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2011/07/12/allamadossag_svajci_frank_kanikula?fullcommentlist=1#c13972086" class="reply_nick_274864" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13972086 );">@kozgaztanar</a>: na és? zseni vagy! mondmá... :P
https://kozgaz.blog.hu/2011/07/12/allamadossag_svajci_frank_kanikula/full_commentlist/1#c13972086
Válasz erre: Államadósság, svájci frank, kánikula
2011-07-13T08:33:56+02:00
2011-07-13T08:33:56+02:00
kozgaztanar
http://blog.hu/user/274864
nem szoktam saját magam kommentelni, de ... azért azon ledöbbentem ma reggel, hogy az egész Index címlap (07. 13.) arról szól, amiről ezt a posztot írtam!
https://kozgaz.blog.hu/2011/06/02/makrookonomia_vizsga_beugro_tesztsor_2011_majus_vege/full_commentlist/1#c13934032
Válasz erre: Makroökonómia tesztsor (beugró), 2011. május vége
2011-07-07T11:39:57+02:00
2011-07-07T11:39:57+02:00
hzizi
http://blog.hu/user/241759
és a megfejtések hol találhatóak? :-)
https://kozgaz.blog.hu/2011/07/01/itt_a_nyar_57/full_commentlist/1#c13886153
Válasz erre: Itt a nyár
2011-07-01T13:18:30+02:00
2011-07-01T13:18:30+02:00
Enchantée
http://blog.hu/user/332897
Jó pihenést! :)
https://kozgaz.blog.hu/2011/06/16/elo_kozvetites_10/full_commentlist/1#c13760414
Válasz erre: Élő közvetítés, deviza alapú hitel, adósmentés, Rózsi néni
2011-06-16T19:01:29+02:00
2011-06-16T19:01:29+02:00
MakkosMaria
http://blog.hu/user/100840
Jol beszelsz. Innentol pedig nem kozgazdasagtanrol van szo, hanem (absztrakt sikon) politikai filozofiarol, (gyakorlati sikon pedig) szavazatmaximalizalasi populizmusrol. <br />
Ki mit gondol absztrakt sikon? Reszemrol, mint aki leginkabb 'bleeding heart libertarian'-kent definialom magam, elso kozelitesben legyen a kolcsonfelvevo felelos, moderalva ezt avval, hogy akinek ez a megelheteset akadalyozza, ott szocialis alapon kapjon segitseget. Hogy a bankok kovettek-e el valahol torvenyszegest, azt pedig birosagi uton tesztelni kell egy-ket proba perrel.
https://kozgaz.blog.hu/2011/06/16/elo_kozvetites_10/full_commentlist/1#c13758910
Válasz erre: Élő közvetítés, deviza alapú hitel, adósmentés, Rózsi néni
2011-06-16T15:41:48+02:00
2011-06-16T15:41:48+02:00
pandava
http://blog.hu/user/596630
A mélyen tisztelt képviselő úr nem is azon állampolgárok szavazatára fog számítani akik értik miről is van szó...:)
https://kozgaz.blog.hu/2011/06/07/olvasnivalo_44/full_commentlist/1#c13717984
Válasz erre: Olvasnivaló
2011-06-11T08:22:58+02:00
2011-06-11T08:22:58+02:00
kozgaztanar
http://blog.hu/user/274864
<a href="http://kozgaz.blog.hu/2011/06/07/olvasnivalo_44?fullcommentlist=1#c13701529" class="reply_nick_312573" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13701529 );">@aJeti</a>: kössz! :)
https://kozgaz.blog.hu/2011/06/03/befektetes_vs_beruhazas/full_commentlist/1#c13701552
Válasz erre: Befektetés vs beruházás
2011-06-09T12:13:21+02:00
2011-06-09T12:13:21+02:00
aJeti
http://blog.hu/user/312573
mennyire dühös?
https://kozgaz.blog.hu/2011/06/07/olvasnivalo_44/full_commentlist/1#c13701529
Válasz erre: Olvasnivaló
2011-06-09T12:11:12+02:00
2011-06-09T12:11:12+02:00
aJeti
http://blog.hu/user/312573
tessék. tökéletes illusztráció, grat.
https://kozgaz.blog.hu/2011/06/03/befektetes_vs_beruhazas/full_commentlist/1#c13659952
Válasz erre: Befektetés vs beruházás
2011-06-03T21:51:19+02:00
2011-06-03T21:51:19+02:00
bluemoon
http://blog.hu/user/50760
Gyakran abba a hibába esünk, hogy elvárjuk a szakújságíróktól, hogy ismerjék annak a szakterületnek a szaknyelvét, amiről írnak. :P Én leginkább a bírósági tudósításokat szoktam dühöngve olvasni, ahol rendkívüli jogban való járatlanságról tesznek tanúbizonyságot némely szakírók. Pedig egynéhányuknak jogi diplomája van.
https://kozgaz.blog.hu/2011/06/02/makrookonomia_vizsga_beugro_tesztsor_2011_majus_vege/full_commentlist/1#c13650413
Válasz erre: Makroökonómia tesztsor (beugró), 2011. május vége
2011-06-02T20:47:23+02:00
2011-06-02T20:47:23+02:00
csibebe
http://blog.hu/user/592696
ó basz, régi szép emlék... a beugró teszt :-D ... hu de utáltam... még mindig ezzel stresszeled a hallgatókat :)?
https://kozgaz.blog.hu/2011/05/27/oprah_3/full_commentlist/1#c13628254
Válasz erre: Oprah
2011-05-31T15:19:08+02:00
2011-05-31T15:19:08+02:00
aJeti
http://blog.hu/user/312573
ó, én inkább j.k.rowling leszek ha nagy leszek...
https://kozgaz.blog.hu/2011/05/27/oprah_3/full_commentlist/1#c13603163
Válasz erre: Oprah
2011-05-28T10:08:57+02:00
2011-05-28T10:08:57+02:00
irkafirka
http://blog.hu/user/226922
én is! :-)
https://kozgaz.blog.hu/2011/05/27/oprah_3/full_commentlist/1#c13596606
Válasz erre: Oprah
2011-05-27T13:19:40+02:00
2011-05-27T13:19:40+02:00
Enchantée
http://blog.hu/user/332897
Én várlak vissza! :)
https://kozgaz.blog.hu/2011/05/18/konzultacio_9/full_commentlist/1#c13543594
Válasz erre: Konzultáció
2011-05-21T15:41:59+02:00
2011-05-21T15:41:59+02:00
kozgaztanar
http://blog.hu/user/274864
A félreértések elkerülése végett: a fenti "párbeszéd" gyakorlaton hangzott el (nem előadáson), az utolsó, konzultációs órán.
https://kozgaz.blog.hu/2011/05/18/konzultacio_9/full_commentlist/1#c13541434
Válasz erre: Konzultáció
2011-05-21T08:26:59+02:00
2011-05-21T08:26:59+02:00
ricardo
http://blog.hu/user/177990
Ez nem vet valami jó fényt az előadására. Vannak tanárok, akiknek az óráján záporoznak a kérdések.