Nem feltétlenül rajongok az OTP-ért, mint cégért. Ügyfélként volt alkalmam "rossz" tapasztalatokat szerezni: lassú és drága. Nagyjából ez a véleményem.

De.

Most azt kell, mondanom, hogy olyat láttam tőlük, ami tetszett. Sőt. Példa értékűnek tartom! Az OTP Bank ugyanis elkészítette a várható ügyfélforgalomra vonatkozó előrejelzését, az ügyfélforgalmi prognózist.

A fogyasztók (ügyfelek) számára bármilyen termék vagy szolgáltatás lényeges az üzletkötés várható időtartama, ez ugyanis nagy mértékben meghatározza az adott áruhoz kapcsolódó tranzakciós költséget - sok esetben adja annak meghatározó részét. A várakozási idő nyilvánvalóan megnöveli az üzletkötés időtartamát, így megemeli a fogyasztóra terhelődő tranzakciós költséget. Számos lehetőség adódik arra, hogy a vállalatok csökkentsék a várakozási időt (így ügyfeleik tranzakciós költségét). Ilyen módszer az előzetes időpont-egyeztetés, a rugalmas ügyfél/pénztár kezelés, a többcsatornás ügyfél fogadás/irányítás, stb. Ilyen az ügyfélforgalmi prognózis elkészítése és közzététele is.

Remélem az illetékesek nem felejtik el, hogy a közzétételt követően az egyéni döntések megváltoznak (éppen ez a cél), a változó döntések pedig a becsült és a valós ügyfélforgalom jelentős eltérését eredményezhetik. Ez nem azt jelenti persze, hogy a rendszer használhatatlanná válik. Sokkal inkább azt, hogy ez a rendszer csak akkor hasznos, ha folyamatos frissítés alatt áll. Nem elég elkészíteni, hanem működtetni kell.

Már csak azt nem tudom, hogy az OTP Bank hol jelenteti meg az elkészített (és ha jól is akarják csinálni, akkor a folyamatosan frissített) ügyfélforgalmi prognózisát? A honlapjukon nem találtam, pedig leginkább ott lenne a helye. Szerintem.

  

A bejegyzés trackback címe:

https://kozgaz.blog.hu/api/trackback/id/tr972687094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vigike 2011.02.24. 17:47:34

Ha jól értem, ez olyan valami lesz, mint ami az IKEÁban is volt pár éve, hogy időszakra bontva közlik, mikor vannak sokan vagy kevesen a fiókban. Nos, itt nálunk az Europarkban a Főgáz - Elmü közös ügyfélszolgálaton van egy ilyen kirakva. A teljes nyitvatartási időben piros (zsúfoltság) az ábra, tán egy két órában narancssárga. Sárga és zöld sose. Nesze neked tranzakciós költség :)

kozgaztanar 2011.02.26. 11:02:43

@vigike: Hehe! Ez vicces! Vagyis olyan magyar módra inkább tragikomikus, hiszen gondolom dolgoztak rajta, hogy meglegyen. Aztán meg kiderül, hogy értelmetlen az output. Biztos valaki megint elfelejtett gondolkodni... ebben az országban sűrűn megesik.
süti beállítások módosítása