Nyugdíjas évek

2010.08.03. 10:51

Az megint milyen egy állatorvosi lova már a mai magyar on-line gazdasági újságírásnak, hogy Szereminé (Nyugdíjbiztosítási Ellenőrző Testület elnöke) nyilatkozik a Népszavának egyet, hogy a Fidesz javaslata teljesen felborítáná a nyugdíjrendszert, és ez egyből főoldalra kerül a vg.hu-n, az fn.hu-n és a hvg.hu-n egyaránt.

Teljesen felborítja a Nyugdíjbiztosítási Alap egyensúlyát és a jelenlegi nyugdíjrendszer stabilitását, ha valóban bevezetik a 40 év szolgálati idő utáni szabad nyugdíjba vonulást a nők számára – mondta a Népszavának a Nyugdíjbiztosítási Ellenőrző Testület elnöke.

Semmi komment, semmi értékelés, semmi szakmai boncolgatás... semmi. Csak beidézik, egyel több cikk van fenn, lehet kattintani, kész. Az egyszeri(-ű) olvasó meg higgye csak azt, hogy Szereminé komoly szakértő, amit mond, az úgy van, punktum. Ja. De nem. Nem az.

Azért belinkelek egy Magyar Narancs cikket, hogy egyrészt mi is ez a Nyugdíjbiztosítási Ellenőrző Testület, másrészt honnan is jön Szereminé, akit minden tiszteletem ellenére nem tartok szakértőnek nyugdíjügyben.

Félreértés ne essék, magamat sem. Vannak, akiket igen: Augusztinovics Mária, Simonovits András és még sorolhatnám. De Szereminé nincs bent az első 50-ben. Személyes érintettségem a témában a nullához konvergál, úgyhogy bátran kiabálhatok itt akármit, nem fog felmerülni, hogy hazabeszélek, közgazdászként jártatom a számat, nem mint leendő nyugdíjas.

Közgazdászként viszont érveket kérek, tényeket, számításokat! Hogy mérlegellni tudjak, hogy racionális lehessek. Számokat, hogy lássam mit mutatnak! És azt, hogy ne nézzenek baleknak és ne gondolja senki, hogy beveszem, miszerint egy javaslat (nem törvénymódosítás, csak javaslat, kósza ötlet) felborít egy egész rendszert (nyugdíjrendszert). Nyilván nem.
A nyugdíjrendszernek is egy költségvetés bevételi és kiadási oldallal. Azt akarom, hogy megmutassa Szereminé, hogy hogyan hatna a tervezett intézkedés a kiadási oldalon, hogyan hatna a bevételi oldalon. Egyébként meg ugyanezt várom el a javaslattevőtől, ha arra kerül a sor, hogy tényleg javaslatot tesz. Mert ez, Hölgyeim és Uraim, ez eddig nem javaslat és riposzt, nem érvek és ellenérvek csatája, nem racionális vita, ahol megfontolandó állítások és azok cáfolatai sorjáznak. Nem. Ez politika.
A fideszes "javaslat" célja a választói bázis megtartása (növelése) - a "svéd" szót szádra ne vedd -, az önkormányzati választások előtt, a nyilatkozó (volt szakszervezeti vezető a Népszavában... hmm) pedig MSZP-s malmokra hajtaná a fideszes vizeket.

Pápai vizeken ne kalózkodj, mondaná Esterházy.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kozgaz.blog.hu/api/trackback/id/tr622195166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mig8 (törölt) 2010.08.03. 12:02:18

Én se vagyok érintett, nem tervezek nyugdíjbavonulást. Ezért nem is akarok nyilatkozni nagyon :-)

viszont ami miatt írok, az az, hogy régebben tanultam logikát és érveléselméletet - azt hiszem ez votl a neve. A lényeg, hogy ha én a "40 év után nyugdíj" szöveget mondom, akkor egy nagyon hatásos érvet mondok amellett, hogy szavazz rám. Függetlenül attól, hogy meg tudom-e tenni. mivel a kiadás-bevétel elemzésedet egy szűk szakértő rétegen kívül kevesen értik, viszont azt igen, hogy jót akarok nekik. Szóval szerintem a rétor helyesen járt el a saját szempontjából, amikor ezt mondta. Az meg a kutyát sem érdekel a fenti szűk rétegen kívül, hogy meg lehet-e tenni. :-(

vagyok, aki vagyok... 2010.08.03. 19:30:27

kapunk mi vajon nyugdíjat majd? :(

kozgaztanar 2010.08.04. 10:45:49

@mig8: igazad van. a gazdasági lapoktól viszont azt várom el, hogy szedjék szét az ilyet! :)

@vagyok, aki vagyok...: valamit biztos... ön-gon-dos-ko-dás! :))

MakkosMaria 2010.08.06. 20:24:57

@vagyok, aki vagyok...: sokaig en is ketelkedtem benne, de szerintem kapunk majd, mind Mo-n, mind usaban. Es nem csak az "ön-gon-dos-ko-dás" miatt. Optimizmusom abbol ered, hogy az egyenek koranak elorehaladasaval aranyosan no a szavazasi reszvetel valoszinusege. Vagyis a politokusok, akik meg akarjak magukat valasztatni, mindig is kell, hogy adjanak az 'idosodo' korosztalyok igenyeinek. LEgalabbis hosszu tavon. A nyugdijasokkal csak rovid tavon lehet szerintem kiszurni, egy politikusnak sem eri meg ezt trendszeruen megprobalni.
süti beállítások módosítása